Autonomní sklápěčka reaguje na překážky

Společnost Volvo ConstructionEquipment (Volvo CE) představila letos v květnu na veletrhu ConExpo v americkém Las Vegas prototyp autonomní sklápěčky HX2, který sice navazuje na dřívější modely, ale přináší další technické novinky. Stroj bez kabiny, který je ovládán na dálku, například sám reaguje na osoby a překážky, které mu stojí v cestě.

„HX2 se zásadně liší od modelu HX1. Na něm jsme si vyzkoušeli, zda tato koncepce bude fungovat, a když se to potvrdilo, snažíme se, aby stroj sdílel co nejvíce komponentů skupiny Volvo, jako jsou elektromotory, baterie a elektronické řídicí jednotky. A například integrace nového hnacího ústrojí byla zásadní pro plné využití možností tohoto elektromobilu,“ řekl hlavní projektový manažer společnosti Uwe Müller.

Čtěte také:
Goliáš, který se ovládá jednou rukou
Třiadevadesátitunový unikátní drobeček

Autonomní sklápěčka Volvo je 5,5 metru dlouhá, 2,4 metry široká a má provozní hmotnost 6,5 tuny. Dosáhne rychlosti 40 km za hodinu. Má pohon i řízení na všechny kola.  Protože je bez kabiny a řidiče, umožňuje obousměrný pracovní provoz. Stroj je poháněn třemi elektromotory, dva řídí kola, třetí hydraulický sklápěcí systém. Protože jde o autonomní vůz, všechny hydraulické funkce, tedy, kam složit náklad a kdy začít sklápět, jsou řízeny strojem bez zásahu člověka.

Předchozí prototyp HX1 má hybridní pohon, oproti konvenčním strojům výrazně zvyšuje úsporu paliva, snižuje emise a hluk. Nyní je ve zkušebním provozu v USA. Volvo CE se dlouhodobě snaží vybavit zemní a stavební stroje a zařízení elektrickým pohonem.

„Použití elektřiny namísto nafty má potenciál výrazně snížit spotřebu paliva, emise oxidu uhličitého a celkový vliv na životní prostředí. Elektrifikace stavebních zařízení bude produkovat čistší, tišší a efektivnější stroje – to je naše představa budoucnosti průmyslu,“ uvedla ředitelka nových technologií Volvo CE Jenny Elfsberg.

Mohlo by vás zajímat:
VIDEO: Nejlepší podzemní sklápěčka na světě
Mobil ušitý horníkům na míru
VIDEO: Čínský titán na 16 kolech



Zatím nebyl vložen žádný komentář, buďte první.

Vstup do diskuze