Doba čtení:1 m, 31 s
Výsledky z dánského trhu jasně ukazují, že v konkurenci klasických aut se spalovacím motorem elektromobily v současné době neobstojí. Ilustrační foto: wikipedia.org Norsk Elbilforening

V roce 2015 prodala Tesla v Dánsku hned 2738 vozů. V prvním čtvrtletí letošního roku pouhých šest. Za propad může ukončení daňového zvýhodnění při nákupu elektromobilu.

Dánsko je proslulé svými vysokými daněmi za registraci auta. Donedávna však neplatily pro elektromobily, jakmile začaly, prodej vozů automobilky Tesla v Dánsku se téměř zastavil, uvedl server idnes.cz.

Čtěte také:
Superpočítač pojmenovali podle šachty
Důl OKD si „zahrál“ v korejském filmu

Výsledky z dánského trhu jasně ukazují, že v konkurenci klasických aut se spalovacím motorem elektromobily v současné době neobstojí. Tamní vláda proto již svoje rozhodnutí o omezení elektrických daňových prázdnin zrevidovala.

Prvních 5000 elektromobilů zaregistrovaných do konce roku 2018 bude zatíženo jen 20 procenty klasické daně. Od prvního ledna 2019, a to i v případě, že se do té doby 5000 elektrovozů nepodaří prodat, se pak vrátí původní plán postupného rušení úlev. V roce 2022 již tedy nebudou žádné. Nově bude zavedeno speciální snížení odvodů pro menší elektromobily a bude zřízen speciální fond, z něhož chce Dánsko budovat infrastrukturu dobíjecích a vodíkových stanic. Vozidla s vodíkovými palivovými články budou mít v Dánsku plnou daňovou výjimku až do roku 2018.

Posun ukončení daňových prázdnin by mohl trhu s elektromobily v Dánsku skutečně pomoci. Ke konci dekády by se na trhu již měly objevit vozy s bateriemi nové generace, které za méně peněz nabídnou vyšší hustotu uložitelné energie. Společně s příchodem systémů rychlého dobíjení odstraní zásadní překážky v dalším šíření elektromobilů: nízký dojezd, délku plnění akumulátorů a vysokou cenu.

Mohlo by vás zajímat:
VIDEO: Jak se rodí kolosy na čtyřech kolech
Rypadlo váží jako 2700 škodovek
Největší bagr na světě udělal kariéru ve filmu