Do nového roku s novým brigadýrem

Nový předák není na velkostroji K84 žádným nováčkem, řadu let totiž působil v pozici zástupce řidiče velkostroje. Foto: Czech Coal

Největší stroj ve Vršanské uhelné vstoupí do nového roku s novým „brigadýrem“. Na začátku prosince totiž do pozice vedoucího řidiče velkostroje KU800/K84 nastoupil Josef Benda.

Na tomto místě vystřídal Jaroslava Fouska, dlouholetého „brigadýra“ největšího skrývkového stroje ve Vršanech, který odchází do penze. Nový předák ale není na velkostroji K84 žádným nováčkem, řadu let už tu totiž působil v pozici zástupce řidiče velkostroje.

Čtěte také:
Z informačních center zamířili do šachty
Na zaplavení lomu ČSA bude chybět až 1,7 miliardy

S přebíráním pracoviště po svém předchůdci proto neměl nový brigadýr žádné problémy. Už proto, že spolu fungovali v týmu dostatečně dlouho. A podobně dobře se zná i se zbývající třicítkou lidí, kteří se o chod velkostroje starají v šestičlenných směnách.

Na bagru pracuji už zhruba deset let, původně jsem ve Vršanech začínal na K92, přímo na K84 jsem přišel přibližně v roce 2010,“ vysvětlil Josef Benda. Pro práci na velkostroji má tu nejlepší kvalifikaci, vyučil se totiž ještě v bývalém Dolním Jiřetíně v oboru mechanik opravář pro stroje a zařízení.  „Samozřejmě, že mezi oběma vršanskými osmistovkami jsou rozdíly, třeba v délce výložníku, K84 má trochu jiné koleso, ale v principu jsou to stejné stroje. Specifikem K84 je v současnosti hlavně to, že je to jediný stroj tohoto typu ve Vršanské uhelné. A pak samozřejmě i to, že se o něm sice mluví jako o skrývkovém stroji, ale aktuálně těžíme uhlí,“ doplnil Benda.

Skrývkový velkostroj v dohledné době nečeká žádná mimořádná oprava, to zásadní pro letošní rok si odbyl v létě. „Asi největší akcí v poslední době byla výměna lan během léta, teď bychom měli nějaký čas vydržet v klidu. Od sedmadvacátého do jednatřicátého prosince těžíme v plném provozu a nový rok začínáme hned druhého ledna opět naplno,“ doplnil Josef Benda.

Mohlo by vás zajímat:
V Brazílii nalezli obří smaragd za 10 miliard korun
Služební auto obra Koloděje
Jsme fosilní civilizace. A ještě dlouho jí budeme