Do práce už nemusí pěšky

Při plánování těžby nenarazila Severní energetická na odpor. Foto: Severní energetická

Ve svazích lomu ČSA se aktuálně dobývají poslední zbytky uhlí. Foto: Severní energetická

Aby měli hlubináři alespoň trochu snadnější práci při stěnování ve svazích lomu ČSA, dostali v polovině února nový dopravní prostředek.

Jedná se o důlní závěsnou lokomotivu LZH 50.3 a soupravu pěti kabin typu „KVS3RZ“, které slouží k přepravě v hlubině. Závěsné lokomotivy byly převezeny z dolu Centrum, souprava byla zakoupena nová. „Důlní vlak slouží k přepravě hlubinářů na pracoviště, protože stěna je od vstupu do dolu zhruba tři kilometry daleko,“ vysvětlil Antonín Kotrbatý, výrobní náměstek Dolu Kohinoor. Cesta důlním vlakem trvá hlubinářům 40 minut, pokud by tuto trasu museli jít pěšky, zabere jim dvojnásobek.

Čtěte také:
Hnědé uhlí vystřídají turisté
Z měsíční krajiny do rozkvetlého parku

Jeden vlak dopraví na pracoviště celou směnu, což je 60 lidí. Během dne vyjede čtyřikrát až šestkrát, protože neslouží jen k přepravě lidí, ale i materiálu. Ve svazích lomu ČSA se aktuálně dobývají poslední zbytky uhlí. Začalo se chodbicováním v roce 2015, postupně se dobývací technologie změnila na stěnování, protože je účinnější. Ročně se dá takto získat v lokalitě ČSA až několik stovek tisíctun uhlí.

Mohlo by vás zajímat:
Po bagrech zůstaly mokřady a čistá voda
Ze starého lomu je špičkové golfové hřiště
VIDEO: Jezero Most napuštěné za minutu