Důlní projekt Carmichael je ve finále

Projekt bude odvádět miliardy dolarů z licenčních poplatků a daní a vytvářet nová pracovní místa. Foto: wikipedia.org

Indická těžební společnost Adani bude pokračovat ve financování svého projektu uhelného dolu Carmichael v Austrálii poté, co byla ukončena jednání o výši licenčních poplatků z těžby.

Správní rada společnosti Adani uvažuje o konečném investičním rozhodnutí na svém příštím zasedání,“ uvedla společnost ve svém tiskovém prohlášení. Datum příští schůze představenstva zatím nebylo stanoveno, i když se obvykle koná jednou měsíčně, uvedl server thewire.in.

Čtěte také:
V Austrálii se otevírá nová uhelná pánev
Obří důl Carmichael se otevře do poloviny roku 2017

Správní rada Adani minulý týden odložila konečné rozhodnutí o investicích, které bylo očekáváno do konce května, protože australská vláda ještě neměla ukončenou dohodu o výši poplatků z těžby nerostů s vládou státu Queensland. Společnost Adani podmínky licenčních poplatků nezveřejnila.

Společnost stále počítá s půjčkou asi 1 miliardy dolarů od federální vlády v Austrálii v rámci nutné výstavby infrastruktury pro severní Austrálii. Adani také očekává, že australský parlament přijme během příštího měsíce pozměňovací návrh tzv. Native title zákona, který upravuje práva a zájmy původních obyvatel Austrálie. Návrh pozměňovacího zákona bude v budoucnu společnostem, jako je třeba Adani, usnadňovat uzavírání smluv o půdě s jejími vlastníky.

Projekt Carmichael se nachází v odlehlé Galilejské kotlině, která má rozlohu 247 000 kilometrů čtverečních a má potenciál stát se největším australským regionem produkujícím uhlí. Společnost Adani bojovala s mnoha skupinami ochránců životního prostředí, které se snažili celý projekt zablokovat, přičemž argumentovaly, že přispěje ke globálnímu oteplování a poškodí Velký bariérový útes.

Adani říká, že projekt s počátečními náklady 4 miliardy dolarů bude odvádět v budoucnu další miliardy dolarů z licenčních poplatků a daní a bude vytvářet nová pracovní místa a vyvážet uhlí do Indie, což umožní elektrifikaci indických venkovských oblastí.

Mohlo by vás zajímat:
Služební auto Koloděje
TOP 10 největších těžebních bestií
V garáži tento stroj neopravíte



Zatím nebyl vložen žádný komentář, buďte první.

Vstup do diskuze