Hipodrom loni navštívilo přes sto tisíc lidí

Mostecký hipodrom. Foto: Severní energetická

Mostecký hipodrom loni navštívilo více než 100.000 lidí. Akcionáři společnosti Hipodrom Most na valné hromadě vyzdvihli především neustále se rozšiřující nabídku a možnosti vyžití v areálu. Schválili účetní závěrku i zprávu o podnikatelské činnosti.

„Návštěvnost hipodromu je i ve dnech, kdy tu zrovna neprobíhají žádné akce, značná,“ říká ředitel společnosti Josef Pouzar. Hlavně o víkendech do areálu míří zejména rodiny s dětmi nebo různé zájmové skupiny. Lákadlem je třeba místní grilovací zóna, in-line okruh či kvalitní dětské centrum.

Dostihový i parkurový sport vykázal meziroční nárůst počtu účastníků na závodních dnech, což svědčí o tom, že majitelé koní, trenéři i jezdci si mostecký areál oblíbili. Kromě dostihových a parkurových dnů loni hipodrom opět nabídl tradiční příměstské tábory, komerční akce i příměstskou rekreaci. Nově nabídl veřejnosti zázemí pro konání svateb a uvedl do provozu unikátní hřiště pro fotbalgolf.

Mnoho zajímavého nabídne hipodrom i letos. „Sezona je už v plném proudu. Máme za sebou dva dostihové dny i velký dětský den, další tradiční závody i akce nás teprve čekají,“ dodal Pouzar. Fámy o tom, že se hipodrom má letos na podzim zavřít, odmítá. „Ano, vím o tom, že se mezi lidmi podobná informace objevila. Chci ale veřejnost uklidnit a naopak je pozvat na některou z letošních novinek např. na letní hudební festival Rozmarné léto, který proběhne na přelomu července a srpna a nabídne hodně atraktivní program,“ dodal Pouzar.

Hipodrom je součástí rekultivačního parku Velebudice, který patří mezi špičkové projekty tzv. české rekultivační školy, která je s respektem uznávána na celém světě.

Velebudická výsypka se řadí mezi největší výsypky v bývalém Severočeském hnědouhelném revíru a byla vytvářena z nadložních zemin závodu Jan Šverma na celkové výměře cca 790 hektarů. Smyslem a cílem veškerého úsilí bylo navrátit mrtvým plochám výsypkových prostor jejich společenský význam. Naprostá většina evropských dostihových drah je vybudována na urovnaných přírodních terénech. I v evropském měřítku je tak stavba mostecké dostihové dráhy téměř unikátní záležitostí, zejména její provedení od základů.