Jak se stěhuje největší důlní lokomotiva

Důlní lokomotiva typu 27E. Foto: Vršanská uhelná

Podkrušnohorské technické muzeum rozšířilo na sklonku loňského roku své sbírky o důlní lokomotivu typu 27E. Vzhledem k velikosti a hmotnosti lokomotivy nebyl transport vůbec jednoduchý.

Přestěhovat dvaadvacet metrů dlouhý, 4,6 metru vysoký a 155 tun těžký stroj z lokality Obránců míru na nové místo určení rozhodně nejde zvládnout za hodinku nebo dvě.

Čtěte také:
Auta budou muset snížit emise o třetinu
Emisní povolenky zdražují kvůli vysoké poptávce

Lokomotiva vyrazila na cestu samozřejmě po kolejích. Nezvládla by to ale sama, takže jí ze šachty musela pomoci jiná, velmi často používaná důlní lokomotiva typu 709.5. Foto: Vršanská uhelná

 

Cestou do muzea se muselo „přepřahat“, mimo důlní vlečku si lokomotivu převzala lokomotiva ČD Cargo. Foto: Vršanská uhelná

 

Vybrat místo v Podkrušnohorském muzeu nebyl až takový problém, bylo ovšem potřeba upravit terén, aby 155 tun těžká lokomotiva nezapadla. Foto: Vršanská uhelná

 

Dostat extrémně těžký stroj z kolejí také nebylo zrovna snadné. Lokomotiva se musela rozpojit na tři díly a ty se pak pomocí dvojice jeřábů přenesly a postavily přesně na dané místo. Foto: Vršanská uhelná

 

Až v březnu Podkrušnohorské technické muzeum opět otevře své brány veřejnosti, návštěvníci si budou moci prohlédnout nový muzejní exponát na vlastní oči. Foto: Vršanská uhelná

 

Mohlo by vás zajímat:
Elektrotahač má spotřebu jako malé město
VIDEO: Sci-fi bagr z Jižní Koreje
Služební auto obra Koloděje