Kamazy místo dun brázdí šachtu

Dva nové Kamazy zamířily na Vršany, dva slouží na lokalitě ČSA. Foto: Archiv CCP

Dva nové Kamazy zamířily na Vršany, dva slouží na lokalitě ČSA. Foto: Archiv CCP

Při vyslovení jména automobilky Kamaz si většina lidí představí mnohonásobné vítěze Rallye Paříž Dakar. Čtyři vozy tohoto ruského výrobce ale nyní brázdí terén Vršanské uhelné a Severní energetické.

V dubnu totiž vozový park společnosti Czech Coal Power rozšířily čtyři vozy Kamaz 43118, dva ve verzi sklápěč a dva jako valník. „Podobně jako u další techniky se i tentokrát snažíme nahrazovat tu, která postupně dosluhuje. V tomto případě jde například o Tatry 815, které se u nás využívají už bezmála dvacet let a dostávají se na hranici životnosti. Nákladních automobilů je na trhu sice poměrně široká nabídka, ale bohužel ne pro specifické potřeby šachty,“ vysvětlil Vojtěch Bögi, ředitel Czech Coal Power.

Čtěte také:
VIDEO: Bochníček projede všude
Další krok k těžbě ve vesmíru

Nahradit dosluhující náklaďáky novými od stejného výrobce byla jedna z možností. Svou roli ale sehrála skutečnost, že Tatra už je v současnosti technologicky na jiné úrovni a pořizovací cena nového vozu je ve srovnání s konkurencí o víc než třetinu vyšší. „Nakonec jsme zvolili stejného dodavatele ruských speciálů, od něhož jsme před nedávnem koupili populární rozvozovou buchanku. Kromě toho, že automobily byly upraveny podle našich požadavků a splňují všechny evropské normy, byla důležitá i cena do dvou milionů korun za kus,“ dodal ředitel.

Automobily pro šachty musí splňovat specifické požadavky. Na rozdíl například od stavebních firem, kde se řeší zejména objem přepravených hmot, je u nákladních aut do povrchových lomů podstatné hlavně to, aby dojela na místo určení i za nepříznivých povětrnostních podmínek. Kamazy tak mají terénní provedení, širší pneumatiky, ale i větší, desetitunovou nosnost. „Také tentokrát se nákup uskutečnil prostřednictvím společnosti Servis Leasing formou takzvaného operativního leasingu. To znamená, že až automobily splatíme, zůstanou v našem majetku. A také tentokrát jsme se s dodavatelem dohodli, že bychom měli být schopni poskytovat autorizovaný servis i pro tato vozidla, takže většinu oprav budeme schopni zajistit sami,“ doplnil Bögi.

Mohlo by vás zajímat:
VIDEO: Jak se rodí kolosy na čtyřech kolech
Rypadlo váží jako 2700 škodovek
Největší bagr na světě udělal kariéru ve filmu



Zatím nebyl vložen žádný komentář, buďte první.

Vstup do diskuze