Komatsu představila první inteligentní bagr

Komatsu PC210LCi-10-working_compressed

Komatsu je poháněno čtyřtaktním vodou chlazeným šestiválcem. Foto: Komatsu America

Společnost Komatsu představila první inteligentní bagr na světě, který má plně integrované řízení stroje s naváděcím systémem, jenž eliminuje chyby obsluhy. Ta se může soustředit na rychlost práce s rypadlem, protože přesnost pohybu lžíce ovládají senzory. Výrobce předpokládá, že efektivita práce se strojem PC210LCi-10, který má systém inteligentního ovládání (iMC), se zvýší o 60 procent.

„Je to první krok k úplné automatizaci těchto zařízení,“ řekl manažer technologií Komatsu Aaron March. Dodal, že u bagrů s běžnými naváděcími systémy výsledná kvalita skrývky vždy záleží na zručnosti obsluhy.

Čtěte také:
VIDEO: Jak složit bagr za 90 vteřin
VIDEO: Největší hydrostatický buldozer na světě

Hlavním problémem starších systémů byla nízká rychlost příjmů všech signálů ze senzorů a jejich zpracování, takže operátoři museli neustále sledovat monitor a skutečné pohyby lžíce bagru. Automatika inteligentního rypadla umožňuje obsluze sladit rychlost a přesnost pohybů a tím optimalizovat výsledek práce.

„Obsluha se už nemusí bát, že bagr lžící zabere více do hloubky nebo příliš rozšíří cílovou plochu. To za ni ohlídají senzory,“ uvedl March.  Tento nový bagr se systémem iMC má mimo jiné senzory sledující jednotlivé součásti ramene a lžíce, špičku lžíce i polohu vůči tělesu stroje. Údaje zpracovává a přenáší na dotykový displej v kabině s 3D projekcí.

Jedinými vnějšími známkami inteligentního ovládání bagru jsou dvě antény globálního družicového polohovacího systému (GMSS) a řídicí jednotka s displejem uvnitř stroje. Senzorické systémy jsou na bezpečných místech, kde nehrozí poškození, a současně jsou chráněny před odcizením.

Ovládací prvky pracují přesně i na nerovném terénu a při naklonění stroje,“ řekl March, podle kterého představuje nový bagr od Komatsu skutečnou revoluci mezi těmito technologiemi. Dodal, že studie ukázala, že toto inteligentní rypadlo zkrátí dobu práce v terénu až o 63 procent.

Mohlo by vás zajímat:
VIDEO: Liebherr – vzpoura strojů
Největší bagr na světě udělal kariéru ve filmu
Jak se rodí kolosy na čtyřech kolech



Zatím nebyl vložen žádný komentář, buďte první.

Vstup do diskuze