Doba čtení:1 m, 11 s
Tavan Tolgoi je největší nezprovozněný uhelný důl na světě se 7,4 miliardy tun odhadovaných rezerv. Foto: wikipedia.org

Mongolsko chce do roku 2021dokončit železnici od zatím neotevřeného uhelného dolu Tavan Tolgoi až k čínským hranicím.

Železniční spojení umožní dodávat ročně do Číny 30 milionů tun uhlí, řekl pro Reuters.com Samdandovj Ashidmunkh, investiční šéf státní firmy, která projekt realizuje.

Čtěte také:
V mongolských dolech umírají ninjové
Těžební průmysl Mongolska slušně roste

Mongolsko si od železnice slibuje zvýšení poptávky po vysoce kvalitním koksovatelném uhlí ze strany čínského ocelářského průmyslu. Mnozí analytici v Číně se však domnívají, že výroba oceli se blíží vrcholu a mohla by začít klesat.

Tavan Tolgoi je největší nezprovozněný důl na světě se 7,4 miliardy tun odhadovaných rezerv. Projekt byl původně nastaven na výstavbu tepelné elektrárny, která by dodávala elektrickou energii pro obří měděný důl Oyu Tolgoi patřící společnosti Rio Tinto, který se v současné době rozšiřuje.

Neschopnost Mongolska zajistit financování však dostala Rio Tinto do situace, kdy plánuje vybudovat vlastní elektrárnu. Ashidmunkh ale uvedl, že vláda plán vybudovat elektrárnu v Tavan Tolgoi stále neopustila. „Kdyby existovaly dvě elektrárny v regionu, bylo by to příliš. Navíc, i kdyby si Rio Tinto vybudovalo vlastní elektrárnu, budou si muset koupit naše uhlí, „řekl.

Mohlo by vás zajímat: