Na prach v uhelném lomu platí voda

KU-800_compressed

Skrápěcí zařízení se montují i přímo na velkostroje. Foto: Severní energetická

Sucho na šachtě zvyšuje prašnost v provozech i na komunikacích, proto se ve Vršanské uhelné skrápějí, aby se nežádoucí prach omezil. Kropí se nejen cesty v těžební lokalitě, ale také uhlí, které putuje od velkostrojů k nakládce zákazníkům.

Určitým typem skrápění je vybavena veškerá technologie od těžby, přes pásové dopravníky, až po depa a také nakládací zásobník, odkud uhlí putuje k zákazníkům.

Čtěte také:
Na ČSA se může těžit stěnováním
Na podzim opět hrozí fronty na uhlí

Skrápěcí zařízení se postupně během generálních oprav instalují přímo na velkostroje, například na uhelná rýpadla KU300/K96 a KU300/K107. Skrápěním jsou vybavené i skládkové stroje. Na obou je přímo pod kabinou řidiče umístěn takzvaný atomizér, který uhlí skrápí přímo u kolesa,“ uvedl Stanislav Fára, vedoucí úseku uhlí Vršanské uhelné.

Přímo u skládkového stroje pomáhá druhým rokem také takzvaná mlžná stěna. „Prašnost se snažíme snížit i dalšími opatřeními, například exponované přesypy na poháněcích stanicích pásových dopravníků byly opatřeny kryty proti prachu,“ doplnil Stanislav Fára.

Ke kropení komunikací se využívají speciální automobily. Cesty kropí průběžně během celého dne. V těch nejteplejších se otočí i deset až dvanáctkrát za směnu. Do provozu vyrážejí už kolem čtvrté hodiny ranní, aby cesty byly upravené před rozvozem zaměstnanců na pracoviště.

Mohlo by vás zajímat:
Elektrárny řeší, odkud brát vodu
VIDEO: Čínský titán na 16 kolech
Běloruský gigant BelAZ 75710



Zatím nebyl vložen žádný komentář, buďte první.

Vstup do diskuze