Největší obchodník s povolenkami krachuje

V roce 2015 ještě vedení firmy s úsměvem oznamovalo další expanzi. Foto: Virtuse energy

Největší obchodník s povolenkami ve střední Evropě končí. Společnost Virtuse Energy zrušila své pražské kanceláře, změnila majitele a nově čelí i návrhu na insolvenci.

Obchodník Virtuse Energy měl loni problémy s vracením povolenek firmám, které si je u něj uložily do úschovy. Nově společnost, která za půl roku dvakrát změnila majitele, název i vedení, dluží Lama Energy miliardáře Petra Lamicha tři miliony korun za elektřinu. Peníze měla zaplatit již koncem letošního ledna, na výzvy nicméně nereagovala a na původní adrese firma nesídlí, napsal server ihned.cz.

Čtěte také:
Komise se s povolenkami přepočítala
Daně z emisních povolenek přijdou Česko draho

Zkontaktovat se s kýmkoliv z firmy je prakticky nemožné. Původní čísla jsou odpojená, mobil má vypnutý i bývalý výkonný ředitel firmy Matej Demeš.

Většina lidí odešla z Virtusu již na podzim, já sama jsem končila v září, to už ve firmě zůstalo jen pár lidí,“ říká jedna z bývalých zaměstnankyň firmy, která nechtěla být jmenována. Konec drtivé většiny zaměstnanců HN potvrdili další dva lidé, kteří ve Virtusu působili.

Původní majitel Virtuse Energy Rastislav Vasilisin s byznysem neskončil. Přesunul ho ale hlavně do Asie, kde také s rodinou v Singapuru bydlí. Soustředí se na obchodování s povolenkami v Číně a v některých dalších státech se pokouší rozjet dodávky energií a výstavbu solárních elektráren.

Otázkou je, co firmu k výše popsaným rychlým změnám vedlo. Ještě loni v létě nic nenasvědčovalo tomu, že by firma, která svého času obhospodařovala 80 procent trhu s povolenkami v Česku a dosahovala tržeb přes šest miliard korun, měla mít problémy. Pak ale na Virtuse Energy směřoval v srpnu první insolvenční návrh a na povrch začaly vyplouvat problémy, se kterými se firma potýká.

Ty začaly na přelomu roku 2015 a 2016, když tradeři Virtusu špatně odhadli vývoj cen povolenek na trhu. Ty se na podzim 2015 držely nad osmi eury za povolenku a Virtuse sázel na to, že cena dál poroste. Namísto toho ale následoval strmý pád – jen během ledna klesla cena o více než 26 procent, na něco přes šest eur.

Mohlo by vás zajímat:
Motor, ze kterého jde strach
Revoluce v lomech: Náklaďáky bez řidičů
VIDEO: Extrémní golfové hřiště na korbách náklaďáků



Zatím nebyl vložen žádný komentář, buďte první.

Vstup do diskuze