Prodeco dodá do Bíliny nový pásový vůz

Důl Bílina. Foto: sdas.cz

Pásové vozy jsou nezbytné doplňky technologických celků tvořených rýpadlem, DPD a zakladačem. V Dolech Bílina mají široké uplatnění, zejména zvyšují dosahové parametry rýpadel.

V návaznosti na perspektivu bílinské těžební lokality provádí dceřiná společnost PRODECO montáž nového pásového vozu PV 2 500 P. Po zpracování kompletní výrobní dokumentace a výrobě ocelových konstrukcí strojních dílů a elektročástí bylo na montážním místě v Bílině letos v říjnu zahájeno kompletování stroje, napsaly Hornické listy.

Čtěte také:
Raci od Dolu Bílina jsou v bezpečí
Bílina: lom s jasnou budoucností

Nyní je dokončena hrubá stavba včetně sestavení hlavních dílů, jakým je otočný svršek a oba výložníky. Montáž probíhá za každého počasí. Jen poslední týden v roce bude volný, jinak se tady pracuje sedm dnů v týdnu. Termín předání PV 2 500 P je v březnu 2018, poté bude následovat zkušební provoz a výkonová zkouška. Pásový vůz PV 2 500 P navržený v PRODECO má celkovou délku 42,5 m, housenicový pás podvozku je široký 2,6 m. Celková hmotnost stroje včetně elektrovýzbroje přesahuje 400 t. Šířka dopravních pásů činí 1 400 mm. Součástí pásového vozu je dvourotorový drtič umístěný na nakládacím výložníku. Na přijímacím výložníku bude kabelový převaděč, který slouží k propojení s rýpadlem KU 300. Celkový instalovaný výkon dosahuje 750 kW.

K pohonům jsou použity střídavé motory s kotvou nakrátko řízené frekvenčními měniči. Kabina obsluhy si v ničem nezadá s pracovišti řidičů velkostrojů. V PV 2 500 P je umístěna na pravé straně (po směru toku materiálu) otočného svršku. Velké prosklení umožní výborný výhled na přijímací výložník a na střední přesyp. Odpružené křeslo řidiče má ovládací prvky v područkách. Samozřejmostí je dobré osvětlení, účinná klimatizace a topení.

Mohlo by vás zajímat:
Dvousetmetrovému obrovi ušili nový kabát
Tohle monstrum zvládne i dítě
Hnědé uhlí jako přírodní hnojivo



Zatím nebyl vložen žádný komentář, buďte první.

Vstup do diskuze