Nejstarší rýpadlo si došlo k opraváři

Ještě před zahájením procesu modernizace muselo rýpadlo KU 300.8/K 68 zdolat zhruba 5 km cestu z lomu po kraji vnitřní výsypky pod Jižními svahy na montážní místo v Bílině. Foto: SDAS

Nejstarší kolesové rýpadlo – KU 300.8/K 68 – provozované v Dole Bílina od roku 1974 je dalším z typové řady KU 300, které projde modernizací a rekonstrukcí.

Generálním dodavatelem je dceřiná společnost PRODECO. I v případě KU 300.8/K 68 bude po demontáži a odstrojení celého stroje provedeno zvýšení výkonu velkostroje, osazení novým řídicím systémem, novými housenicemi podvozku a pohony dopravních linek. Vyměněna bude kulová dráha, napsaly Hornické listy.

Čtěte také:
Nové Komatsu: Pohroma pro řidiče dumperů
Severočeské doly koupí nové rypadlo za miliardy

Pohony dopravních linek budou napříště u KU 300.8/K 68 řízeny frekvenčními měniči umožňujícími plynulé regulování rychlosti dopravních pásů. Zhruba půlroční modernizace byla zahájena na počátku dubna s předpokládaným termínem dokončení do konce září 2018. Ještě před zahájením procesu modernizace muselo rýpadlo KU 300.8/K 68 zdolat zhruba 5 km cestu z lomu po kraji vnitřní výsypky pod Jižními svahy na montážní místo v Bílině.

V uhelném lomu byl tento nejstarší provozovaný velkostroj nasazen na 7. skrývkovém řezu. Od 20. do 24. března probíhal jeho transport po vlastním housenicovém podvozku a následně během plánované technologické odstávky přejezd přes uhelné odtahy. Díky pečlivé přípravě proběhl náročný přesun bez problémů a práce na modernizaci mohly začít v plánovaném termínu. KU 300.8/K 68 je v pořadí již pátým rýpadlem řady KU 300, které na montážním místě v Bílině prochází důkladnou modernizací a rekonstrukcí. Rýpadla řady KU 300 jsou v DB nejpočetněji zastoupenými velkostroji. Aktuálně jich je v uhelném lomu nasazeno šest.

Mohlo by vás zajímat:
VIDEO: Nejlepší podzemní sklápěčka na světě
Mobil ušitý horníkům na míru
VIDEO: Čínský titán na 16 kolech