Stroje na šachtě nezůstanou na suchu

Nový Mercedes slouží k rozvozu pohonných hmot. Foto: Sev.en Energy

Zbrusu nový automobil na rozvoz pohonných hmot doplnil vozový park pomocné mechanizace a automobilové dopravy Coal Services.

Jedná se v podstatě o cisternu na podvozku Mercedesu Unimog kategorie N2G o objemu 5 132 cm³ a výkonu 172 kilowatt,“ popsal nový vůz Roman Bauer, vedoucí pomocné mechanizace a automobilové dopravy. Cisterna splňuje nejpřísnější emisní limity obsažené v normě Euro6. „Pokračujeme v obměně vozového parku, nahradili jsme nejstarší z vozů, který pocházel z roku 2003,“ doplnil vedoucí.

Čtěte také:
Počet učeben z Chytrých hlav stoupá
Na čistou energetiku počkejte pár století

V těžebních společnostech Sev.en Energy v současné době mají tři takováto vozidla, z nichž jezdí dvě, na každé lokalitě jedno. Do nádrže cisterny se vejde zhruba 2 900 litrů pohonných hmot. To stačí v průměru k dotankování osmi strojů pomocné mechanizace. Pásové prostředky jako například dozery, rýpadla a podobné stroje tankují palivo přímo v provozu, aby nemusely kvůli doplňování pohonných hmot jezdit dlouhé kilometry mimo těžební lokality a nenarušila se plynulost těžby. Pohonnými hmotami je třeba zásobovat i další druhy podpůrné mechanizace jako například drezíny, sací bagry, čisticí stroje nebo náhradní zdroje elektrické energie. Cisterna zajíždí do provozu minimálně dvakrát denně, záleží na tom, kolik strojů pomocné mechanizace je v provozu.

Mohlo by vás zajímat:
Ze starého lomu je špičkové golfové hřiště
VIDEO: Jezero Most napuštěné za minutu
Po bagrech zůstaly mokřady a čistá voda