Doba čtení:1 m, 21 s
Poslední ze tří drezín s nástavbou pro opravy trolejí už je po generálce. Foto: Severní energetická

06 Je to už osmý z celkem jedenácti strojů kolejové dopravy Coal Services, které tu svépomocí dali dohromady.

Jednalo se o model MUV 69.2 se speciální nástavbou určenou k opravám trolejí. Tyto drezíny jezdí na našich tratích tři a nyní už jsou všechny po generální opravě,“ sdělil Antonín Karl, vedoucí úseku železničních kolejových vozidel Coal Services. Práce na generální opravě, která zahrnovala výměnu prakticky všech zásadních částí stroje, trvala zhruba pět měsíců a podílelo se na ní šest zaměstnanců dílny, kterým pomáhali tři pracovníci pomocné mechanizace.

Čtěte také:
V lomu Jiří mají opravený velkostroj KU 800
Japonci začali těžit na mořském dně

Náklady na generálku se díky tomu, že ji zvládnou sami, pohybují kolem půl milionu korun. To je přibližně desetina pořizovací ceny nové drezíny, ale také ceny, za níž generální opravy provádějí externí dodavatelé. Životnost stroje po opravě se prodlouží o zhruba deset let.

Foto. Severní energetická

Práce nám trvají o něco déle, protože se zaměstnanci generálkám věnují jen v době, kdy v dílně nejsou jiné zakázky. Letos plánujeme opravu dvou motorových lokomotiv typu 709.5 a také jako už několikátým rokem kompletní soupravy na přepravu popílku, takže na drezíny se s největší pravděpodobností nedostane,“ doplnil Karl. První drezínu vlastními silami opravili už v roce 2012 a rozhodně chtějí pokračovat, nejspíš zase v příštím roce.

Mohlo by vás zajímat:
TOP 10 největších těžebních bestií
VIDEO: Liebherr – vzpoura strojů
VIDEO: Uhněte z cesty, jde uhelný obr