Uhlí se bude v Opatovicích vykládat lépe

Elektrárna Opatovice je součástí Energetického a průmyslového holdingu. Foto. wikipedia.org

Vykládka uhlí v Elektrárně Opatovice se hlavně v zimě výrazně usnadní. Podaří se to díky technologii Innofreigth.

V roce 2016 začala společnost Innofreight realizovat investici, jejímž výsledkem bylo zahájení používání železničních vozů Innofreight pro dopravu uhlí do Elektrárny Opatovice (EOP), kde je následně vysypávána nově instalovanou technologií vykládky Innofreight. Zákazníkem je společnost EP Cargo, která je, stejně jako EOP, součástí Energetického a průmyslového holdingu. Jde o první instalaci v ČR a celkově čtvrtou vůbec – po celulózce Zellstoff Pöls, ocelárnách Voestalpine Donawitz a kombinované elektrárně/teplárně Fortum Värtan ve Stockholmu, uvedl server Allforpower.cz.

Čtěte také:
Brno Křetínskému teplárny neprodá
Křetínský chce ukládat energii z uhlí do baterií

Během roku 2017 předpokládá EP Cargo přepravit do EOP cca 1,2 mil. tun uhlí, což by představovalo v průměru týdně mezi 12 a 13 vlaky s 15 InnoWaggony. V roce 2016 bylo do EOP dopraveno zhruba 1 537 000 tun uhlí a pro další budoucí roky se předpokládají roční objemy přeprav okolo 1,7 mil. tun; letošní snížené množství je důsledkem velkých zásob na skládkách a nutnosti jejich větší obnovy. Dodavatelem uhlí do EOP jsou momentálně pouze Severočeské doly, standardně z Dolů Nástup Tušimice (přípojná stanice Březno u Chomutova), což představuje trasu cca 270 km. Pro letošek se jedná i o dodávkách z Bíliny, i ty by však byly dopravovány vozy Innofreight.

Vykládku provádí zaměstnanec v klimatizované kabině, takže se personál nemusí pohybovat v prašném prostředí. V zimním období nebude nutné využívat rozmrazovací tunel, neboť pro případy, kdy uhlí zmrzne natolik, že se nevysype pouhým působením gravitace, lze uplatnit možnost zatřást kontejnerem za pomocí vidlic vykládkového stroje, a pokud ani toto nebude dostatečné, jsou ještě uplatněny vibrační desky. Vykládka kontejneru trvá průměrně okolo 2,5 minut, tedy do 2,5 hodiny na soupravu, na což i při špičkové frekvenci dodávek tří vlaků za den stačí teoreticky jedna směna.

Mohlo by vás zajímat:
Léčivé koule už patří minulosti
Služební auto obra Koloděje
Jsme fosilní civilizace. A ještě dlouho jí budeme



Zatím nebyl vložen žádný komentář, buďte první.

Vstup do diskuze