Obří pneumatiky vyměníte za chvíli

Nové řešení výměny velkých pneumatik u stavebních vozů a důlní techniky umožňuje snížit náklady na provoz i zvýšit bezpečnost pracovníků. Jde zejména o výměnu vnitřních pneumatik, což bylo dosud složité a přezutí zabralo hodně času.

Americký výrobce pneumatik pro zemní stavební a důlní stroje Titan představil letos tzv. rychloupínací ráfek (Accelerated Change Technology – ACT) pro velké pneumatiky, který je kompatibilní s jakoukoli značkou pneumatik pro zemní stavební stroje OTR o průměru 51 (130 cm), 57 (145 cm) nebo 63 palců (160 cm). Podle produktového manažera společnosti Titan Johna Francise tato technologie při výměně pneumatik ušetří až 50 % času, které bylo třeba na výměnu u starších systémů.

Čtěte také:
Caterpillar snížil odhad tržeb a zisků
Mobil ušitý horníkům na míru

„Tato nová technologie ráfku umožňuje otáčet nebo přezouvat pneumatiky bez nutnosti sundávat vnější upevnění. Výhodou je, že při instalaci není nutné demontovat matice nebo svorky, které by pneumatiky uvolnily. Když je nutné vyměnit vnitřní pneumatiku, upevňující ráfek se přetáhne přes dvojité kolo,“ uvedl Francis.

Systém ACT ukazuje, jak se výrobci pneumatik OTR snaží prosazovat pokročilé technologie v oboru pneumatik a kol, ať už jde o nové materiály, vnitřní strukturu, například koncepce s tenčí boční stěnou nebo v rámci programů pro sledování opotřebovanosti pneumatik.

„Komfort obsluhy je pro naše zákazníky velmi důležitý. Pokud například potřebují větší ochranu před pronikáním do trhlin, volí raději plné pneumatiky nebo pneumatiky vyplněné pěnou,“ uvádí Dean Hill, generální ředitel společnosti Cy-Fair Tire, Houston, Texas.

Experti uvádějí, že jízdní komfort je také faktorem při konstrukci konvenčních pneumatik. Jde o měkčí jízdu, ale také vlastnosti, které snižují vibrace, snižují hluk a zlepšují takové faktory, jako je stabilita, řízení a brzdění.

Spolu s novými konstrukcemi pneumatik OTR, které jsou zaměřeny na celkový komfort obsluhy v zájmu produktivity, pneumatiky se v některých případech stávají inteligentnějšími. Jsou díky senzorům schopny informovat o tlaku a teplotě, což jsou podmínky, které by mohly zhoršit jejich funkci a ohrozit bezpečnost obsluhy stroje.

Mohlo by vás zajímat:
Motor, ze kterého jde strach
Revoluce v lomech: Náklaďáky bez řidičů
VIDEO: Extrémní golfové hřiště na korbách náklaďáků



Zatím nebyl vložen žádný komentář, buďte první.

Vstup do diskuze