Výrobci bagrů očekávají letos větší poptávku

Výrobci se snaží zvýšit výkon bagrů a upravit ceny, aby pořizovací náklady strojů reagující na novou emisní normu nebyly příliš vysoké. Foto: © Sculpies Imagio.cz Dreamstime.com

U výrobců střední  kategorie bagrů, tedy o nosnosti 40 000 až 60 000 liber (18 až 27 tun) vládne pro letošní rok mírný optimismus. Po propadu v minulých letech se letos očekává větší poptávka.

Výrobci jdou zákazníkům navíc vstříc i tím, že v této kategorii rozšiřují nabídku integrovaných funkcí a obslužných režimů. „Poptávka po těchto bagrech byla v roce 2016 nízká, ale letos čekáme oživení. Budou se totiž hodit pro projekty budování infrastruktury a při výstavbě velkých komerčních objektů,“ uvedl Aaron Kleingartner z prodeje a marketingu společnosti Doosan Construction.

Čtěte také:
Pomůže vojenský průmysl americkému uhlí?
USA prý dramaticky sníží emise

Také podle manažera společnosti Volvo Construction Equipment Matta McLeana bude po bagrech v této kategorii větší poptávka, protože se dá očekávat větší stavební aktivita a tyto stroje jsou pro velké stavby důležité.

Podle Tylera Petersona, experta na bagry společnosti JCP, se na minulém poklesu prodeje středních bagrů podílelo více faktorů. „Byla velká nabídka použitých strojů a prodeje ovlivnily také přísnější předpisy na emise, protože nové úpravy zdražily jejich cenu,“ řekl Peterson. Nicméně podle analýzy průmyslu z roku 2016 nová emisní norma Tier 4 pro USA ovlivnila prodeje jen málo. Například 40 procent dodavatel bagrů uvedlo, že jen 20 procent vozového parku už bylo vybaveno novou technologií, která splňovala přísnější normy Tier 4.

Výrobci se nyní snaží zvýšit výkon bagrů a upravit ceny, aby pořizovací náklady strojů reagující na novou emisní normu nebyly příliš vysoké. Zda to prodejci ocení, se ukáže až za pár měsíců. Ovlivnit názory prodejců mohou i přepravní komplikace. „Některé soupravy přepravující bagry musí mít na amerických silnicích od určitého rozměru povolení od dopravního úřadu,“ uvedl Peterson.

Experti výrobců uvádějí, že firmy se u větší bagrů bojí větších provozních nákladů, ale to lze snadno zvládnout pečlivější údržbou. „Je nutné, aby obsluha pečovala o motor, aby jej pravidelně mazala a používala kvalitní palivo. Důležité je také vypouštět vodu z nádrže,“ uvedl Kurt Moncini ze společnosti Komatsu.

Mohlo by vás zajímat:
USA mají uhlí na 222 let
Uhelný důl Zollverein je památka UNESCO
VIDEO: Staňte se na chvíli řidičem monstra



Zatím nebyl vložen žádný komentář, buďte první.

Vstup do diskuze