Doba čtení:1 m, 26 s

Čínský výrobce stavebních a důlních strojů LiuGong v květnu oznámil, že od roku 1966, kdy vyrobil první kolových nakladač, má na svém kontě už 350 000 těchto strojů. Nejnovějším přírůstkem je nakladač VL70A, který disponuje vertikálním zdvihem lopaty na sklápěcím rámu ve tvaru Z. 

Společnost LiuGong vyrobila první čínský kolový nakladač v roce 1966 a na tyto stroje se později specializovala. V roce 1987 použila u nakladačů poprvé technologii americké firmy Caterpillar, v roce 1995 pak založila ve svém sídle Liuzhou společný podnik s německým výrobcem převodových komponentů ZF Friedrichshafen AG.

Čtěte také:
Caterpillar snížil odhad tržeb a zisků
Mobil ušitý horníkům na míru

Po roce 2000 rozvíjí výrobu dalších stavebních strojů, například rypadel a kompaktních nakladačů. V roce 2004 založila svou první zahraniční divizi v Austrálii a poté zahájila expanzi do dalších zemí, například Indie, Polska, Brazílie. V současné době má 20 výrobních závodů po celém světě a její produktové portfolio tvoří mj. kolové nakladače, bagry, válcovačky, rypadla, nakladače, jeřáby, zdvihací vozíky, plošiny a sklápěčky.

Nová generace kolových nakladačů s revolučním typem zdvihu je výsledkem práce nového vývojového a projekčního centra, kde firma zaměstnává tisícovku expertů. „LiuGong začíná psát novou kapitolu vývoje stavebních a důlních strojů,“ uvedl prezident čínské Federace strojírenského průmyslu Wang Ruixiang na oslavě 350 000 vyrobeného nakladače.

Společnost LiuGong je jednou z nejrychleji rostoucích výrobců specializovaných strojů v Číně. Disponuje sofistikovanou sítí dealerů po celém světě. V současnosti má ve 130 zemích 300 prodejců a celkem 2 650 prodejních míst. Podíl prodeje v zahraničí už tvoří 35 % celkových tržeb tohoto gigantu.

Mohlo by vás zajímat:
Motor, ze kterého jde strach
Revoluce v lomech: Náklaďáky bez řidičů
VIDEO: Extrémní golfové hřiště na korbách náklaďáků