Doba čtení:1 m, 3 s
Elektrický dampr Komatsu je poháněn synchronním elektrickým motorem o výkonu 590 kW. Foto: lithiumstorage.eu

Nejtěžší vozidlo na elektrický pohon váží 45 tun a s nákladem může být hmotnost až 110 tun. Jde o důlní dampr Komatsu, který předělala švýcarská společnost Kuhn Schweiz.

Parametry tohoto drobečka jsou obdivuhodné – akumulátor má kapacitu 700 kWh a skládá se z 1 440 bateriových článků při hmotnosti 4,5 tuny. Důlní vozidlo vzniklo v rámci projektu eDumper, který má za cíl nahradit obří důlní náklaďáky s extrémní spotřebou. Ty při běžném provozu mohou spotřebovat ročně až 100 000 litrů nafty a vyprodukovat až 262 tun oxidu uhličitého, napsal server E15.cz.

Čtěte také:
Nové Komatsu: Pohroma pro řidiče dumperů
Severočeské doly koupí nové rypadlo za miliardy

Elektrický dampr Komatsu je poháněn synchronním elektrickým motorem o výkonu 590 kW. V původních plánech se nacházel akumulátor o celkové kapacitě 600 kWh, který byl nakonec o 100 kWh zvětšen. Ke slovu se díky velké hmotnosti rovněž dostala rekuperace. Za jednu cestu do dolu má generátor vyrobit až 40 kWh, přičemž tuto cestu za den náklaďák absolvuje až dvacetkrát.

Mohlo by vás zajímat:
VIDEO: Nejlepší podzemní sklápěčka na světě
Mobil ušitý horníkům na míru
VIDEO: Čínský titán na 16 kolech

Close

Generic selectors
Pouze přesná schoda
Hledat v titulcích
Hledat v obsahu
Post Type Selectors
Hledat pouze v kategorii
Energetická bezpečnost
Komentáře
Rozhovor
Videa
Z domova
Zajímavosti
Ze světa