Doba čtení:1 m, 22 s
Po uvedení všech 60 vozidel AGV do provozu dosáhne roční přepravní kapacita systému 15 milionů tun. Foto: Xinhua

První čínský přeshraniční dopravní systém automaticky řízených vozidel (AGV) pro pozemní přístav v přístavu Ganqimaodu v severočínské autonomní oblasti Vnitřní Mongolsko je v provozu již téměř 16 měsíců a zvyšuje efektivitu přepravy uhlí, jedné z nejobchodovanějších komodit mezi Čínou a Mongolskem.

Společnost E-comm, provozovatel přepravního systému AGV, má v současné době celkem 30 vozidel AGV a během pracovních dnů nasazuje 24 vozidel AGV, která dohromady vykonají 160 okružních jízd a každý den přepraví 10 400 tun uhlí.

Mongolská strana má rovněž 30 vozidel AGV a odhaduje se, že po uvedení všech 60 vozidel AGV do provozu dosáhne roční přepravní kapacita systému 15 milionů tun.

Frustrace narůstá: Západ emise omezuje, Čína zvyšuje

Maximální rychlost vozidla AGV je 25 kilometrů za hodinu, zpáteční cestu mezi dvěma skladišti zvládne za 50 minut,“ řekl deníku Global Times Gao Mingyue, generální ředitel pro centrální řízení AGV společnosti E-commodities Holdings Limited (E-comm).

Automatický dopravní systém zvýšil efektivitu dopravy mezi Čínou a Mongolskem. „Každý nákladní vůz může naložit maximálně čtyři standardní kontejnery a každý měsíc vykoná čtyři až šest okružních jízd a jedno vozidlo AGV, které naloží dva standardní kontejnery, může vykonat šest až sedm okružních jízd denně,“ řekl Gao.

Přepravní systém AGV se používá v mnoha čínských pozemních a námořních přístavech již téměř dvě desetiletí, ale podle informací Global Times se jedná o první použití v pozemním přístavu jako přeshraniční přepravní metoda, přičemž systém byl nasazen také v přístavu Ceke, dalším pozemním přístavu sousedícím s Mongolskem.

Close

Generic selectors
Pouze přesná schoda
Hledat v titulcích
Hledat v obsahu
Post Type Selectors
Hledat pouze v kategorii
Energetická bezpečnost
Komentáře
Rozhovor
Videa
Z domova
Zajímavosti
Ze světa