Doba čtení:1 m, 49 s
Pomáhat do Chvaletic vyrážela v létě několikrát také četa mosteckých báňských záchranářů. Foto: 7energy

Báňští záchranáři tráví stále více času mimo obvyklé lokality aktivních lomů nebo důlních či podzemních prostor. Pomáhají třeba při údržbě technologií v elektrárnách nebo teplárnách. O prázdninách několikrát vyjížděli do Elektrárny Chvaletice.

Ve Chvaleticích asistovali při čištění přesypu u výklopníku, odkud putuje uhlí po pásových dopravnících do kotelny nebo na skládku paliva. „Dopravu uhlí ze severu Čech a jeho následnou vykládku zajišťuje státní železniční dopravce ČD Cargo. Ten se stará i o provoz a údržbu speciálního výklopníku pro kontejnery Innofreight, kterými se k nám uhlí dopravuje, pečuje i o zauhlovací násypky. V některých případech, například při čištění v hůře dostupných místech, se obrací na odborníky ze společnosti Innnofreight. Před časem jsme se navíc dohodli na výpomoci i se zástupci Hlavní báňské záchranné stanice v Mostě. Během prázdninových měsíců jsme pomoc záchranářů několikrát využili,“ vysvětlil Jan Posejpal, vedoucí oddělení řízení směnového provozu Elektrárny Chvaletice.

Sokolovská uhelná vybuduje polygon pro drony

Pro báňské záchranáře není tento typ prací ničím neobvyklým. „Máme zkušenosti i z dalších společností ve skupině, kde jsme již v minulosti vypomáhali. Na čištění zauhlovacích zásobníků jsmese podíleli například v kladenské teplárně. Tam se jednalo o práce většího rozsahu během odstávky, které vyžadovaly delší čas i větší počet nasazených báňských záchranářů. Ve chvaletické elektrárně jsme prováděli takzvaný komerční zásah, kterého se účastní čtyřčlenná četa báňských záchranářů s jedním směnovým technikem,“ objasnil Radim Slabák, ředitel Hlavní báňské záchranné stanice v Mostě.

Systém dopravy a vykládky uhlí pomocí kontejnerů rakouské firmy Innofreight byl ve chvaletické elektrárně zaveden v roce 2018. Původně sem přijížděly klasické železniční soupravy se třiceti vagony. Se systémem Innofreight jich je jen čtrnáct, na každém jsou čtyři kontejnery a přivážejí kolem 1 900 tun uhlí, o zhruba 250 tun víc enež předtím. Ve výklopníku je každý kontejner nabrán „vidlemi“, automaticky se otočí, vysype do vykládacího místa a vrací se zpět na železniční vůz. Kromě toho, že se takto přepraví více paliva, zrychlí se také vykládání, protože odpadají prodlevy při rozpojování a následném spojování souprav. Posun vozů zajišťuje speciální elektrická robotická lokomotiva Golem, ovládaná dálkově operátorem.

Close

Generic selectors
Pouze přesná schoda
Hledat v titulcích
Hledat v obsahu
Post Type Selectors
Hledat pouze v kategorii
Energetická bezpečnost
Komentáře
Rozhovor
Videa
Z domova
Zajímavosti
Ze světa