Parkovací asistent bude i pro důlní obry

Dampr Hitachi. Foto: Hitachi

Parkovací asistent nebo kamerový systém už patří k výbavě celé řady osobních vozů. Zanedlouho budou tyto technologie součástí výbavy i  největších důlních nákladních automobilů. Napsaly to Důlní noviny.

Výrobce obřích nákladních sklápěček Hitachi Construction Machinery se dohodl s automobilkou Nissan na využívání systémů zobrazování okolí vozu (AVM) a rozpoznávání pohybujících se předmětů (MOD). Hitachi tak bude moci začít nové technologie montovat do svých obřích nákladních aut, která se využívají v důlním průmyslu, obvykle v rozsáhlých povrchových lomech po celém světě.

Jen kola těchto důlních obrů jsou téměř dvakrát tak velká než dospělý člověk. A jak říká generální ředitel Hitachi Construction Machinery Tomohiko Yasuda, pro řidiče je při rozjíždění nebo zastavování výhled z vozu naprosto klíčový. „Z tohoto druhu nákladních sklápečích vozů je extrémně omezená viditelnost. Automobil je vybaven šesti zrcátky, která je nutné neustále kontrolovat, aby bylo vidět, co se v okolí vozu děje. Je to poměrně náročné a řidič to musí dělat prakticky neustále,” říká Yasuda.

Technologie AVM-MOD zaznamenává v reálném čase veškerý pohyb v okolí vozu. Řidiči nákladních automobilů ji využijí hlavně při nakládání nebo vykládání materiálu, nebo pokud se pohybují v blízkosti těžební technologie. Výrobce si od tohoto kroku slibuje hlavně zvýšení bezpečnosti. Systém byl původně vyvinut proto, aby zamezil lidským chybám při řízení a snížil počet nehod a zranění spojených s automobilovou dopravou.

Parkovací asistent AVM nabízí řidiči pohled z ptačí perspektivy na celé okolí vozu. Využívá k tomu čtyři kamery umístěné na kapotě. Podle zástupců automobilky Nissan vyhodnocuje systém MOD záznam z AVM kamer a vizuálně i zvukově varuje řidiče pokaždé, když zachytí pohybující se objekty v okolí vozu.

Technologie AVM a MOD uvedl Nissan na trh v roce 2007, respektive 2010. Zisk za poskytnutí licence hodlá Nissan investovat do rozvoje nových technologií.



Zatím nebyl vložen žádný komentář, buďte první.

Vstup do diskuze