DRESSTA prošla zkouškou ohněm ve Vršanech

Stroj typu DRESSTA B5R Extra je vůbec prvním strojem tohoto typu, který výrobce vyexpedoval do provozu v některé z evropských zemí. Foto: Vrsanska uhelna

Překladač DRESSTA, který rozšířil strojový park úseku pomocné mechanizace a autodopravy společnosti Vršanská uhelná koncem léta, už se naplno zapojil do práce. Od září do listopadu ho využili během šestnácti směn.

Nejčastěji se DRESSTA pohybovala kolem skrývkového velkostroje K54, kde pomáhala s přestavbami kolejí, protože toto rypadlo jako jediné ve skupině Sev.en Energy těží zeminu přímo do železničních souprav. Během říjnových i listopadových směn stroj pomáhal při přestavbách dálkové pásové dopravy na úsecích skrývky a uhlí v lomu Vršany.

Čtěte také:
Sen každého kluka. Obří rypadlo na dálkové ovládání
Bílinské raky ohrožuje invazivní kolega

Stroj typu DRESSTA B5R Extra je vůbec prvním strojem tohoto typu, který výrobce vyexpedoval do provozu v některé z evropských zemí. V Polsku, odkud pochází, má ale jejich výroba dlouholetou tradici, stejně jako další těžké techniky. Pro potřeby těžebních společností skupiny Sev.en Energy došlo navíc ke speciálním konstrukčním změnám. Překladač byl mimo jiné doplněn o hydrauliku na speciálním rameni, což usnadňuje řidiči práci při manipulaci s břemenem, kolem kabiny přibyl ochoz.

Pro překládání kolejí a linek dálkové pásové dopravy se v těžebních společnostech využívají především ruské stroje DET 250. Ty už jsou na hranici životnosti, obtížně se na ně shánějí náhradní díly a také se v době jejich výroby příliš nehledělo na komfort obsluhy, ani na šetrnost k životnímu prostředí. Polský stroj kromě toho, že má větší rozvor a širší podvozek než stávající překladače a lépe se proto pohybuje terénem, je stabilnější a výkonnější, disponuje i evropskou certifikací a splňuje nejpřísnější emisní limity.