Ve Švýcarsku vyvíjejí elektrogiganta

Baterie tohoto drobečka budou mít kapacitu 700 kWh a jejich samotná hmotnost bude 4,5 tuny. Akumulátory budou pohánět synchronní motor o výkonu 590 kW (800 koní) s točivým momentem až 9500 Nm. Foto: komatsu.com

Dnešní důlní stroje jsou převážně poháněny dieselovými agregáty. Ve Švýcarsku už ale pracují na novém stroji, který bude poháněn elektrikou. Stane se největším elektrickým vozidlem na světě.

Komatsu HD 605-7 je počinem společnosti Kun Schweiz AG, která vzala starší a použitý důlní nákladní vůz s dieselovým agregátem a nyní pracuje na jeho elektrifikaci. Vzhledem k tomu, že vozidlo bude vážit samotné 45 tun a dalších 65 tun bude vážit náklad, je třeba mít baterie s vysokou kapacitou.

Čtěte také:
Nové Komatsu: Pohroma pro řidiče dumperů
Severočeské doly koupí nové rypadlo za miliardy

Ty budou mít kapacitu 700 kWh a jejich samotná hmotnost bude 4,5 tuny. Akumulátory budou pohánět synchronní motor o výkonu 590 kW (800 koní) s točivým momentem až 9500 Nm. Díky cestám z hor bude moci u tohoto vozidla efektivně fungovat rekuperace, ta vrátí do baterií až 40 kWh energie, napsal server cdr.cz.

Předpokládá se, že Komatsu 605-7 bude v provozu 10 let. Denně tato mašina 20x pojede trasu ze svahů hory Chasseral do společnosti Ciments Vigier SA, která je nedaleko města Biel. Trasa je dle mapy dlouhá 36,4 kilometru. Denně by mělo vozidlo vygenerovat rekuperací až 800 kWh elektřiny a spotřebovat 600 kWh elektřiny, nechávajíce 200 kWh přebytek.

Společnost Ciments Vigier SA si od nového vozidla slibuje zlepšení povědomí společnosti o těchto vozech, jelikož vozidlo nebude tak hlučné a navíc nebude vypouštět do ovzduší žádné emise. Starší dieselová verze stroje přitom vypouštějí do ovzduší od 131 tun do 262 tun CO2 ročně.

Mohlo by vás zajímat:
VIDEO: Nejlepší podzemní sklápěčka na světě
Mobil ušitý horníkům na míru
VIDEO: Čínský titán na 16 kolech



Zatím nebyl vložen žádný komentář, buďte první.

Vstup do diskuze