Doba čtení:1 m, 23 s
Téměř deset let trvala výstavba nové železniční trati Haoji Railway v Číně, která na konci září začala sloužit pro transport uhlí. Součástí bylo i mnoho mostů. Foto: wikipedia.org 千里走单骑

Téměř deset let trvala výstavba nové železniční trati Haoji Railway v Číně, která na konci září začala sloužit pro transport uhlí. Náklady na výstavbu se přiblížily téměř 30 miliardám dolarů (cca 700 miliard korun).

Jedním z hlavních důvodů pro vybudování téměř 2000 kilometrů dlouhé železnice bylo usnadnění přepravních překážek v domácím dodavatelském řetězci. Čínské uhelné zásoby jsou soustředěny v severních provinciích Vnitřního Mongolska, Shanxi a Shaanxi – ale jejich distribuce je nerovnoměrná. Nová železnice proto vede ze severu na jih země.

Čtěte také:
Čína staví uhelné elektrárny s výkonem 226 GW
Mongolsko staví uhelnou trať do Číny

Čína i přes rozvoj obnovitelných zdrojů těží a spaluje polovinu světového uhlí. A bude tomu tak i nadále. „Uhlí zůstane dominantním zdrojem energie v příštích 10 letech, i když se postupně nahrazuje novou energií,“ řekl serveru msn.com. Tian Miao, analytik společnosti Everbright Sun Hung Kai Co. v Pekingu. Z uhlí totiž Čína vyrábí 60 procent své energie. Země navíc určila energetickou bezpečnost prioritou uprostřed obchodní války s USA.

Doposud trvala dodávku uhlí z Shaanxi do jižních provincií Hunan, Hubei a Jiangxi po hlavní námořní trase asi 20 dní. Nová trať zkrátila dobu přepravy na pouhé tři dny. Elektrárny tak budou mít větší flexibilitu při správě zásob a reakci na náhlé změny v povětrnostních podmínkách, které mohou ovlivnit spotřebu elektřiny.

Mohlo by vás zajímat:
Motor, ze kterého jde strach
Revoluce v lomech: Náklaďáky bez řidičů
VIDEO: Extrémní golfové hřiště na korbách náklaďáků

Close

Generic selectors
Pouze přesná schoda
Hledat v titulcích
Hledat v obsahu
Post Type Selectors
Hledat pouze v kategorii
Energetická bezpečnost
Komentáře
Rozhovor
Videa
Z domova
Zajímavosti
Ze světa