Doba čtení:1 m, 24 s
Zámečníci z Dolu ČSM pomáhali na Dole Anselm. Foto: OKD

Zajistit bezpečnost návštěvníků i prezentaci hornické profese před širokou veřejností. S tím se pustili důlní kolejáři ze stonavské šachty do oprav kolejí na nádvoří skanzenu na Landeku v Ostravě-Petřkovicích.

Na historickém Dole Anselm je mimo jiné umístěna expozice důlní dopravy, k níž patří rovněž důlní lokomotiva s vozy pro mužstvo zvané manšafťáky, ve kterých si návštěvníci zkoušejí, jak se dříve dopravovali havíři na vzdálená pracoviště. O zajímavou projížďku je obrovský zájem a tím pádem se začíná projevovat na kolejové trati opotřebení,“ popsal pro Měsíčník Horník vedoucí provozu dopravy OKD Vladimír Polášek.

Čtěte také
Útlum těžby OKD vyjde na 14,5 miliardy
Letecké dopravy se boj proti CO2 netýká?

Lumír Plac se za vedení hornického muzea proto obrátil na vedení těžební společnosti se žádostí o pomoc při rekonstrukci kolejiště. „Protože šlo v prvé řadě o bezpečnost návštěvníků a celá expozice Landek Parku je vlastně jakousi prezentací hornictví před širokou veřejností, nabídlo OKD pomocnou ruku,“ pokračoval Polášek s tím, že celá akce se plánovala ještě před prázdninami, kdy se očekával největší počet lidí ve skanzenu. Jenže situaci změnil – tak jako prakticky všude jinde – koronavirus covid-19.

Po stabilizaci situace i v OKD poslali z Dolu ČSM na Důl Anselm tři zkušené zámečníky s předákem Edou Doležalem, jejichž úkolem bylo vyměnit kolejovou trať v úsecích zatáček po celé prohlídkové trase. „Obnášelo to demontáž opotřebených částí, hydraulické ohýbání a vlastní výměnu asi devadesáti metrů nových kolejí, včetně závěrečného ustavení do nivelety. Vše se povedlo podle plánu a návštěvníci Landek Parku si mohli následně i projížďkou vláčkem připomenout Dny horníků 2020,“ dodal Polášek.