Infocentra ČEZ hlásí rekordní návštěvnost

Rodina Cikánkových z Prostějova. Foto: ČEZ_compressed

Hlad Čechů po zajímavé podívané s industriální příchutí, preference tuzemských dovolených v nejisté době a novinky v exkurzi. To jsou hlavní důvody růstu červencové návštěvnosti prakticky ve všech infocentrech Skupiny ČEZ, potažmo i v případě Informačního centra v Elektrárně Ledvice.

„Za rekordní návštěvností stojí dlouhodobě zvýšený zájem o netradiční technické zajímavosti i fakt, že lidé letos oproti předchozím rokům často tráví svou dovolenou v tuzemsku. Ledvické infocentrum láká díky rozhledně i sezonním novinkám. Pro děti jsme například připravili zábavné pracovní listy, které formou hádanek a křížovek prověří znalosti získané během prohlídky. Už teď vidíme, že i další měsíce zřejmě budou trhat rekordy. Návštěvníkům totiž zpestříme i druhou půlku prázdnin a podzim, a to díky kampani Krajinou Skupiny ČEZ,“ uvedla Kateřina Bartůšková, vedoucí infocenter Skupiny ČEZ.

Čtěte také:
Ledvickou rozhlednu obohatily informační desky
Šnobr: Přebytek elektřiny brzy zmizí

Informační centrum v Elektrárně Ledvice se po třech měsících od pandemií vynuceného uzavření všech Infocenter Skupiny ČEZ opět pro veřejnost otevřelo začátkem června. Od července navíc probíhá celá exkurze ve standardním rozsahu, takže návštěvníci infocentra opět mohou i na 143 metrů vysokou rozhlednu umístěnou na střeše nejvyšší české industriální budovy. Během prvního prázdninového měsíce tak přijelo poznat 938 zájemců o zákonitosti výroby elektřiny, což je více než dvojnásobek pětiletého průměru. Za celý loňský rok přitom do infocentra dorazilo téměř osm tisíc návštěvníků, do všech lokalit ČEZ pak 244 365 zájemců o energetiku.

Jen během uplynulého července proběhly v Informačním centru klasické energetiky v Elektrárně Ledvice 773 individuální exkurze, dalších 165 bylo předem objednaných. Kromě rodin s dětmi a menších skupin přátel, zavítali například do infocentra účastníci příměstských táborů při DDM Bílina či ZŠ Chlumec. Přijeli i členové seniorských klubů v Chabařovicích a Ohníči. Své dostaveníčko si zde dali i motorkáři ctící značku JAWA.

„Prioritou během prohlídek samozřejmě i nadále zůstává bezpečnost výroby a dodávek elektřiny a zdraví našich zaměstnanců. Mezi doporučení pro návštěvníky i nadále patří zejména desinfekce rukou po vstupu do infocentra, udržování rozestupů a respektování pokynů průvodců. Všechny jsme vybavili rouškami, rukavicemi a desinfekčními ubrousky na otírání exponátů a klik mezi prohlídkami. Ve zvýšené frekvenci probíhá také desinfekce mobiliáře a kontrola dodržování hygienických postupů v rámci úklidu Infocenter,“ dodala ke stále aktuálnímu tématu Bartůšková.

Vedle Ledvic se zatím o prázdninách zvýšené přízni fanoušků energetiky těšila i desítka dalších Infocenter ČEZ po celé České republice. Za poznáním tajů a zákulisí výroby do nich přijelo celkem 26 031 lidí, což je o 25 % více než pětiletý červencový průměr.

Ledvické infocentrum klasické energetiky zaznamenalo v uplynulém roce výrazný růst přízně veřejnosti, k nejmodernější klasické elektrárně ve střední Evropě přijelo 7 808 lidí. Jedním z magnetů byly například i vůbec první večerní výstupy na rozhlednu. Také v Ledvicích už je nově samozřejmostí možnost zakoupení turistické vizitky, včetně deníčku, s vyobrazením elektrárny.