
V souvislosti se zahájením provozu dopravy a vykládky uhlí pomocí kontejnerů rakouské firmy Innofreight v elektrárně Chvaletice vám přinášíme sérii fotografií, které zobrazují, jak vlastně putuje uhlí z povrchového lomu až do místa jeho vykládky v elektrárně.
Cesta uhlí, ať už pochází z lomu Československá armáda nebo lokality Vršany, začíná vždy u uhelného velkostroje. V těžebních společnostech skupiny Sev.en Energy jsou to velkostroje KU300. Foto: Czech Coal
Čtěte také:
Provozní budova Chvaletic dostala nový kabát
Řidič a klapkař musí být skvěle sehraní
Vytěžené uhlí putuje k nakládce po pásových dopravnících. V lomu Vršany jeho cesta vede přes takzvané výsuvové hlavy, Nacházejí se na určitém dopravním uzlu, kde se sbíhají linky pásových dopravníkůa a jejich úkolem je směrovat materiál na správné místo určení. Jejich pomocí lze také plynule regulovat tok materiálu na dopravnících, stejně tak například „míchat“ kvalitu uhlí, které putuje k nakládce od uhelných velkostrojů. Foto: Czech Coal
Na všechno uhlí musí okamžitě po vytěžení zamířit k nakládce do železničních souprav. Někdy nejprve zamíří ke skládkovému stroji, kde se ukládá podle kvality a následně se pak dá namíchat správná směs podle požadavků zákazníka. Foto: Czech Coal
Do speciálních kontejnerů Innofreight se uhlí nakládá v lokalitě Vršany, případně, jako na tomto snímku na Úpravně uhlí v Komořanech. Odsud už pak naložená souprava míří do elektrárny Chvaletice. Foto: Czech Coal
Ve Chvaletické elektrárně pak už jen stačí na speciálním zařízení kontejnery vyložit a využít k výrobě elektřiny případně tepla. Foto: Czech Coal
Mohlo by vás zajímat:
TOP 10 největších těžebních bestií
VIDEO: Liebherr – vzpoura strojů
VIDEO: Uhněte z cesty, jde uhelný obr