
Efektivnější a rychlejší reakce na požadavky provozu i řešení nenadálých situací v důlním poli a zlepšení využití strojního zařízení, náhradních dílů i materiálů. To vyzdvihl na současné organizační struktuře OKD její nový provozní ředitel Vladislav Szmek v rozhovoru pro Měsíčník Horník.
Projevilo se už sloučení důlních závodů?
K prvním konkrétním přínosům sloučení DZ 1 a DZ 2 patřila rekonstrukce těžební koleje na překopu 4101 na ČSM. Bylo zde zapotřebí o výluce v prvním týdnu července zrekonstruovat hned dva úseky, na které na této lokalitě neměli dostatek profesních zaměstnanců. Proto jeden úsek v délce třiadevadesáti metrů dostali na starost zaměstnanci z lokality Darkov, kteří se na období výluky přestěhovali na ČSM. Rozebrali starou kolej, provedli přibírku a položili kolej novou v termínu tak, aby byl již v neděli na konci výluky zahájen svoz těžby po této koleji. I to nám ukázalo smysl sloučení obou závodů do jednoho provozu OKD pro efektivnější řízení lidských zdrojů.
Čtěte také:
Krúpa tlačí na Loudu kvůli pohledávkám OKD
Další podivnosti kolem bytů OKD
Jaké nejdůležitější úkoly před vámi stojí?
Za nejdůležitější v tomto období považuji správně nastavit myšlení a přístup rozhodujících zaměstnanců k plnění úkolů v rámci celého provozu OKD. K tomu jim však musíme vytvořit dostatečný prostor i pravomoci. Je třeba říci, že ne vše zatím po spojení obou závodů ideálně funguje a je zapotřebí urychleně vyřešit spoustu drobností, které kolegům ztěžují práci.
A jak si vedly přípravy v prvním pololetí?
Za období ledna až června je vyraženo 13 605 metrů provozní a 35 metrů investiční metráže. Tím přípraváři překročili plán v provozní metráži o 149 metrů. Taktéž se nám zatím daří včas chystat jednotlivé plochy pro vybavování. V současné době jsme obfárali kapacitní porub v Doubravském ohradníku ve 40. sloji na ČSA, který by měl významným způsobem těžebně stabilizovat závěr roku.
Které obfarávky jsou momentálně klíčové?
Pro letošní rok přípraváři již klíčové bloky obfárali. Zbývá poslední v 29. sloji v ohradníku ČSM Sever, kde stavební připravenost ukončíme v polovině srpna. Jinak už relizujeme přípravu porubů pro rok 2019.
Na co konkrétního je zapotřebí se zaměřit?
V přípravách se musíme věnovat kvalitnějším přípravám ranních směn na ražby tak, aby následující směna po příchodu na pracoviště ihned zahájila ražbu a nemusela dodělávat některé operace z ranní směny. Stále častěji se dostáváme do pozice, že při dokončování stavební připravenosti porubů se již zahajují přípravné práce z hlediska vybavování, vrtání vrtů pro bezvýlomovou trhací práci, stavbu větrních objektů a podobně. A to také vyžaduje vzájemně všechny tyto činnosti koordinovat. Proto je velmi důležitá pravidelná komunikace mezi jednotlivými úseky i mezi jednotlivými směnami. Závěrem chci vyjádřit přesvědčení, že konstruktivním přístupem a dobrou komunikací dokážeme zvládnout náročné úkoly ve druhém pololetí!
Mohlo by vás zajímat:
Hitachi chce změnit australskou těžbu uhlí
VIDEO: Sci-fi bagr z Jižní Koreje
Služební auto obra Koloděje