Doba čtení:1 m, 6 s
Při přesunu rypadla se musel rozebrat zhruba pětatřicetimetrový úsek pasovky, do kterého bylo potřeba se přesně vejít. Samotný gumový pás zůstal na svém místě. Foto: Sev.en Energy

Uhelný velkostroj, když se přesouvá z jednoho místa na druhé, musí často překonat také linku dálkové pásové dopravy. Dopravník ale dokáže zdolat bez toho, aby se musel rozebírat celý, stačí demontovat jen část konstrukce, takzvané střední díly.

Přesně taková situace byla k  vidění v  lomu Vršany během února, když uhelné rypadlo KU300/K107 a PVZ 309 kráčely do nové pozice. „V rámci plánované odstávky se velkostroj přesouval ze třetího hloubkového uhelného řezu do druhého výškového uhelného řezu. Trasa měřila zhruba 460 metrů a včetně přeložky kabelu 6 kV se všechno podařilo zvládnout během ranní směny,“ popsal vedoucí úseku uhlí Vršanské uhelné Stanislav Fára. Při přesunu rypadla se musel rozebrat zhruba pětatřicetimetrový úsek pasovky, do kterého bylo potřeba se přesně vejít. Samotný gumový pás zůstal na svém místě.

V Norsku vyrobili už 10 tisíc sklápěčů

Pro zaměstnance v provozu nejde o nijak mimořádnou situaci, pro laika se jedná o zajímavou podívanou, která vyžaduje i velkou dávku zručnosti. V  nové pozici bude rypadlo KU300/K107 a PVZ 309 těžit zhruba měsíc, potom bude opět následovat transport kvůli dotěžení hloubkového řezu.

Close

Generic selectors
Pouze přesná schoda
Hledat v titulcích
Hledat v obsahu
Post Type Selectors
Hledat pouze v kategorii
Energetická bezpečnost
Komentáře
Rozhovor
Videa
Z domova
Zajímavosti
Ze světa