Elektrický tahač Semi, který nedávno představila společnost Tesla, spotřebuje na jedno nabití stejné množství energie jako téměř 4000 domácností.
K tomuto závěru dospěla přední poradenská firma Aurora Energy Research, čímž značně zpochybnila životaschopnost projektu a poukázala na problém elektromobilů vůbec, napsal list Financial Times.
Čtěte také:
Norsko oseká dotace pro elektromobily
Bez úlev Dánové Teslu nechtějí
Vůz Semi podle Tesly může po 30 minutách dobíjení u jejích megadobíjecích stanic ujet 643 kilometrů. Na nabití bude potřebovat kolem 1600 kilowattů, což se rovná spotřebě tří až čtyř tisíc domácností. Na tiskové konferenci v Londýně to uvedl šéf poradenské firmy John Feddersen. Instituci Aurora Energy Research založila v roce 2013 skupina profesorů Oxfordské univerzity.
Tesla odmítla kalkulace komentovat. Tahače chce dodávat na trh od roku 2019, kdy začne s instalacemi megadobíjecích stanic ale zatím neuvedla.
John Feddersen použil příklad Tesly, aby upozornil na nutnost širší diskuse o infrastruktuře, jakou bude třeba vybudovat v souvislosti z rozvojem elektromobilů. „Existují chytré i hloupé způsoby, jak tyto kapacity začlenit do systému, každopádně plná elektrifikace silniční dopravy bude potřebovat velké množství nové infrastruktury,” řekl v rozhovoru s Financial Times. Další odborníci poukazují na fakt, že nabití kamionu za půl hodiny vyžaduje technologii, jaká v současné době neexistuje. I ty nejrychlejší dobíjecí stanice mají výkon jen asi 450 kilowattů.
Mohlo by vás zajímat:
Dvousetmetrovému obrovi ušili nový kabát
Tohle monstrum zvládne i dítě
Hnědé uhlí jako přírodní hnojivo