Doba čtení:57 s
Wind Challenger je teleskopická tvrdá plachta, která převádí větrnou energii na pohonnou sílu. Instalace systému na obchodní lodě má potenciál výrazně snížit spotřebu paliva. Foto: mol.co.jp

Japonská společnost Mitsui O.S.K. Lines oznámila, že uzavřela dohodu se společností Tohoku Electric Power o přepravě uhlí s využitím nového plavidla vybaveného pohonným systémem větrné energie s tvrdou plachtou, známého také jako Wind Challenger.

Plavidlo bude stavět firma Oshima Shipbuilding. Cílem je zahájit provoz v roce 2022. Očekává se, že nasazení plavidla Wind Challenger sníží ve srovnání s konvenčními plavidly emise skleníkových plynů přibližně o 5% na trase Japonsko – Austrálie a přibližně o 8% na trase Japonsko – západní pobřeží Severní Ameriky. – západní pobřeží stejného typu třída.

Čtěte také:
Japonsko se vydává uhelnou cestou
Havárie ve Fukushimě pomohla uhelkám

Plavidlo bude 235 metrů dlouhé a 43 metrů široké. Uveze 99 tisíc tun suroviny. Wind Challenger je teleskopická tvrdá plachta, která převádí větrnou energii na pohonnou sílu. Instalace systému na obchodní lodě má potenciál výrazně snížit spotřebu paliva, což snižuje dopad provozu plavidla na životní prostředí a zároveň zlepšuje ekonomickou účinnost.