Doba čtení:1 m, 8 s
Foto: 7energy

Kdysi patřily lokomotivy 27E k nejpoužívanějším důlním lokomotivám. Doba jejich největší slávy je ale pryč a postupně mizí z provozu. Ve stejnou dobu, když o prázdninách vyrážely na trať s posledními vozy s uhlím z lokality ČSA, se jich pět likvidovalo.

Zakázku na likvidaci pěti důlních lokomotiv typu27E vyhrála specializovaná firma v červnu letošního roku, do září vozy demontuje přímo v lokalitě ČSA. V minulosti se tento typ lokomotiv využíval k přepravě skrývky i uhlí. Vyráběly se od poloviny osmdesátých let a patřily k nejpoužívanějším strojům na důlních vlečkách, na běžné tratě nesměly.

Muzeum vystavuje kahan, který roky vítal horníky

Dvaadvacet metrů dlouhý, 4,6 metru vysoký a 155 tun těžký stroj složený ze tří částí dostal podle svého specifického tvaru od drážních nadšenců přezdívku krokodýl. Tento název se ale běžně v důlních provozech nepoužíval. Jednu z vyřazených lokomotiv 27E z lokality Obránců míru má ve svých sbírkách Podkrušnohorské technické muzeum.

Omezování železniční přepravy na šachtě dokumentují i následující čísla. V dubnu 1999 měl Závod kolejové dopravy 104 elektrických lokomotiv, z toho bylo v provozu 88 strojů. Využíval také 31 motorových lokomotiv z celkového počtu 36. Letos v lednu kolejová doprava společnosti Sev.en Inntech nasazovala na trať 19 elektrických lokomotiv ze šestadvaceti a všech 18 motorových lokomotiv, které měla ve stavu.