Doba čtení:1 m, 40 s
Rrepasovaný stroj AM 50. Foto: OKD

Kdyby se nevyužívaný kombajn AM 50 jen tak dal do šrotu, získala by společnost OKD možná čtvrtinu toho, co jí zaplatil zájemce o uvedený stroj v provozuschopném stavu. Historicky snad první prodej takové technologie mimo revír zařídil odbor oprav a investic a renovaci samotnou obstarali experti na čelbové vybavení z mechanické dílny (MD) z Lazů.

Ta padesátka od rakouské firmy Voest-Alpine je model ze sedmdesátých let minulého století, v našem revíru se poslední takové nakupovaly v osmdesátých letech, takže byl starý přibližně čtyřicet let,“ popisoval mistr strojních oprav lazeckého střediska Henryk Kocur. Kde uvedený AM 50 razil v OKD naposledy, to už podle něj sotva kdo zjistí, stál totiž nějakou dobu na nádvoří. Při repasi opraváři ostatně využili vhodné díly i z těchto dalších vyřazených strojů, napsal Měsíčník Horník.

Čtěte také:
OKD chce od státu 1,2 miliardy
Vondráš: Neprchejme od uhlí!

Místo sešrotování jsme ho pod vedením předáků Michala Tekenöše, Jana Iwanuszka a Petra Špaňhela dali asi za měsíc dohromady. Chlapi totiž AM 50 za ty roky dokonale znají,“ uvedl Kocur. Klasický čelbový kombajn poptávala firma Pohl, a. s. z Prahy. Její zástupci se přímo na Lazech setkali s opraváři a upřesnili své požadavky a specifikace na stroj, který požadovali.

Po přejímce si ho hned nechali naložit a odvezli do Prahy. Měl by sloužit k ražení tunelů a kolektorů v asi padesátimetrové hloubce podzemí po celé republice,“ upřesnil mistr strojní oprav z Lazů. A upozornil, že jeho kolegové během prací na kombajnu určeném k prodeji rozhodně nezanedbávali požadavky čelbových z OKD. V první polovině června mj. provedli střední opravu na AM 50 /132 pro ČSM. Dále navezli do MD čelbový kombajn MR 340 č. 227 – ten čekal po výklizu delší dobu na nádvoří a po dokončení zamíří také na stonavskou šachtu.

Kombajny nám prošly od počátku letošního roku dílnou čtyři. Nakladače byly dva,“ dodal Kocur. Momentálně se v MD začali věnovat verzi nakladače Hausherr s označením Noel.