Požadavky na termíny oprav se urychlily

Opraváři na Lazech se věnují sekcím i razící technice. Foto: OKD

Odbor oprav OKD se musel vrátit k běžnému režimu po téměř šestitýdenním období bez výroby se vší parádou, poněvadž požadavky na dodání technologií zejména pro vybavovače rubáňové a čelbové, kteří teď potřebují v maximální míře dohánět vzniklé výpadky, se zintenzivnily.

Lazy

V mechanické dílně (MD) 27 s vedoucím Henrykem Kocurem a předákem Vlastimilem Kubalou se pustili do kompletních oprav, mechanizovaných výztuží DBT 600/1400 do nižších uhelných mocností, napsal Měsíčník Horník.

Pracovaly s nimi pluhové dobývací komplexy a pro porub s touto technologií, připravovaný v oblasti pomocného závodu darkovské lokality, je děláme,“ oznámil Milan Kaczmarek, vedoucí provozu MD. Do dílny tu dostali sedmačtyřicet těchto sekcí z povrchové skládky. „Musíme na nich měnit hadicové rozvody, hydraulické prvky, zkontrolovat stojky i válce a je tam spousta práce, jak říkáme, na železe: vyvaření prasklin, opravy čepů, bočnic, stropnic atd.,“ líčil Kaczmarek. MD 31, kde je předákem Michal Tekenöš, se začali věnovat kromě čelbových nakladačů (právě dodělávají Hausherr pro ČSM) dalšímu razicímu kombajnu MR 340, rovněž pro potřeby čeleb na stonavské šachtě. „Tyhle práce už tam mají dobře zmáknuté,“ komentoval to Kaczmarek.

Čtěte také:
OKD chce od státu 1,2 miliardy
Vondráš: Neprchejme od uhlí!

ČSA

Prakticky hned s obnovením obvyklého provozu dokončili v MD 23 s vedoucím Richardem Filipczykem a předákem Lubošem Chlupem spodní pohon stěnového dopravníku Rybnik R850 plánovaného k nasazení na ČSM. „Obratem se pokračuje na pohonech stěnového dopravníku PF 6, všechno to jsou opravy středního rozsahu,“ podotkl vedoucí provozu mechanických dílen. Armáďáčtí mechanici, jak upřesnil, dostali do rukou pro ně i poněkud atypický vrtací čelbový stroj VSU 1-E. Ten byl vyvezen na povrch z ČSA a půjde razičům na ČSM-jih. „Chlapi se s ním zatím seznamují, ale půjde to, je docela podobný jako ostatní typy používané v revíru ,“ poznamenal Kaczmarek.

ČSM

V severské MD 46 s předákem Richardem Noszkou dostali za úkol renovovat šedesát sekcí Fazos 15/31 a v MD18 s předákem Jiřím Rýdlem a vedoucím Kamilem Doffkem dobývací kombajn SL 300 pro budoucí poruby na zdejších lokalitách. „Nicméně je nutné co nejdříve dokončit drtič uhlí DU3 – P5.2 pro ČSA,“ upozornil Kaczmarek.

Darkov

V darkovské MD 99 pod vedením mistra Igora Neuwerta opravují zbývající počet sedmdesáti nízkých sekcí MV DBT 600/1400 vyklízených z dokopaného pluhového porubu na ČSA. Termín byl dán do podzimu a mechanické výztuže musí uvést do stavu, aby vydržely nasazení ve dvou porubních blocích po sobě. „Pro pluhový komplex dále kompletují v MD 84 s předákem Mariánem Jadlovcem a vedoucím Radimem Kajsturou pohony porubového dopravníku PF 4. Mají i další urychlený úkol – provést střední opravu dobývacího kombajnu SL 300 pro ČSA, na němž se dělá pod vedením předáka Jaromíra Chroboka. K této opravě jim kolegové z ČSM dodali potřebné náhradní díly, mimo jiné i jedno z ramen po generálce,“ dodal Kaczmarek.