Proč kupovat dopravník, když máme odborníky

[et_pb_section admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left” text_font_size=”14″ use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Zaměstnanci OKD vyrobili novou konstrukci pro pásový dopravník a ušetřili tím firmě nemalé finanční prostředky. Foto: OKD

 

Zaměstnanci Závodu servisních služeb (SC) navrhli a vyrobili novou konstrukci pro pásový dopravník č. 2402.2 pro darkovské vodní prádlo. Pomohli tak Závodu úpraven vyřešit situaci v provozu.

Po třiceti letech zde dosloužila část linky k transportu praného uhlí ze zásobníku. Společnosti OKD tím ušetřili peníze. Praní je proces, při kterém uhlí prochází vodní cestou, kde se díky gravitaci odděluje hlušina od uhlí a následně je uhlí odvodňováno dle velikosti.

Čtěte také:
Bakala nenechal v OKD peníze na rekultivace
Zeman: Nejlepší by bylo OKD znárodnit

Prvotní úkol byl sjednotit parametry nové konstrukce s vedlejšími pásy tak, aby seděly například válečky pro pohon pásů. Technickou dokumentaci jsem vytvářel pouze na samotnou konstrukci podle rozměrů původního dopravníku,“ vysvětlil Miloš Kusák, operátor výroby mechanických dílen na Lazech. Podle jeho výkresu zámečníci a svářeči s předáky Drahoslavem Michálkem a Michalem Tekenöšem zhotovili dvanáct šestimetrových sekcí linky.

[/et_pb_text][et_pb_text admin_label=”Box” background_layout=”light” text_orientation=”left” text_font_size=”14″ background_color=”#ddd7c3″ use_border_color=”on” border_color=”#000000″ border_style=”solid” custom_padding=”10px|15px|10px|15px” text_font=”|on|||”]

Nevyvážet práci mimo firmu

Vedení SC a jeho zaměstnanci se chtějí podílet na snižování provozních nákladů OKD, proto se přihlásili do výběrového řízení na výrobu dopravníkové tratě pro darkovské úpraváře. „Pojali jsme to jako výzvu. Povedlo se, byť je SC především zázemím pro opravy a nikoliv výrobcem zařízení pro OKD. Smyslem je také udržet zaměstnanost a nevyvážet práci mimo společnost,“ vysvětlil výrobní náměstek Tadeusz Pieczka.

[/et_pb_text][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left” text_font_size=”14″ use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

V úpravně na původním místě zůstala vratná a pohonná stanice. K ní dodavatelé z firmy Koma-Industry pod vedením Ryszarda Fajkuse namontovali konstrukci od zaměstnanců SC.

Její celková délka je dvaasedmdesát metrů a šířka 1600 milimetrů. Výkon při dopravě ze zásobníku do expeditu – tedy k nakládce praného uhlí do vagonů – dosahuje tisíc tun uhlí za hodinu,“ informoval výrobní náměstek Závodu úpraven Jiří Waclawik.

Mohlo by vás zajímat:
Otava a Paukner mají zájem o část OKD
Práce pro horníky nebude, bojí se lidé
Pouštní energetická iluze se rozplynula

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]