Škoda Auto ukazuje hloupost zeleného učení

Mladoboleslavská Škoda investuje dvě miliardy do poškození krajiny a produkce oxidu uhličitého. Média ji chválí, protože je to „zelené“.

Ekologické úsilí největší německé automobilky v Česku je chvályhodné. Tam, kde přešlo do ekologismu, je stejně špatné, jako všechny podobné recepty z dílen zelených „odborníků“. Se současným stavem a plány firmy v těch oblastech se můžete seznámit například na iDnes (zde). Nejdůležitější je z nich to, že v roce 2025 chce být firma takzvaně uhlíkově neutrální. Čili že nebude vypouštět žádný ČO2 a pokud ano, vykompenzuje to jinde.

Nechť si soukromá firma, pod vlivem své matky v Německu zachvácené ekologistickou vírou, dělá, co chce, Ať je uhlíkově neutrální a dá toho dvě miliardy korun. Když je má a nepotřebuje je na nic jiného… Proti recyklaci vody a snížení spotřeby elektrické energie navíc opravdu nelze nic namítat. Ani proti tomu, že se střechy firemního areálu zaplní fotovoltaickými panely.

Fiala podpořil jádro i spalovací motory

Se snižováním „uhlíkové stopy“ předěláním kotlů tak, aby mohly spalovat samotnou biomasu, se však zelené plány automobilky dostávají do oblasti bájí. Navíc škodlivých. Spalováním biomasy, jedno zda dřevěné štěpky či slámy, se samozřejmě také uvolňuje oxid uhličitý. Všechen, který daná rostlina za svůj život zachytila. A uvolňuje se okamžitě, zatímco rostlina jej zachytávala měsíce či desítky let. Kde je tedy ten „klimatický“ přínos? Biomasa se navíc bude svážet z okolí nákladními auty, které CO2 samozřejmě produkují také. Kdežto uhlí dojelo do škodovky vlakem. A co v případě, že nebude štěpky a další biomasy dost? Nezbude, než kácet stromy. Ty, které zachycují oxid uhličitý, proti jehož uvolňování zelená automobilka „bojuje“. A že by místo nich škodovka nechala vysázet nové stromy? Ani to problém nevyřeší, protože než jedna sazenička pojme tolik oxidu, jako spálený strom, trvá to desítky let.

Dává vám to smysl?