Defekty na potrubních tazích, opotřebované válečky u pásových dopravníků a poruchy snímačů měření či regulace kapalin – to řeší v běžném provozu na Úpravně ČSM nejčastěji strojní údržbáři s hlavním předákem Petrem Poledníkem, respektive elektroúdržbáři s hlavním předákem René Chrobokem. Teď už ale dávají dohromady i seznam oprav, na které nadejde čas při červencové výluce v těžbě.
„Pustíme se do hlavních technologických uzlů, jimž se při přejímce a zpracovávání rubaniny z dolu nemůžeme věnovat, abychom nenarušili výrobní cyklus,“ vysvětlili pro Měsíčník Horník mechanik Miroslav Hudzietz a technolog Ladislav Dorotík. Na řadu podle nich přijdou pravidelné renovace strojů a zařízení, ale také nutné opravy vyvolané provozním opotřebením. Do první kategorie spadá třeba generálka článkového dopravníku pod skipovou nádobou v třídírně – jsou tam dva a rok co rok se pracuje střídavě na jednom z nich. „Smyslem je dosáhnout co nejvyšší spolehlivosti, aby bylo zabezpečeno odtěžení ze šachty,“ uvedli mechanik s technologem.
Čtěte také:
Pomník mrtvým horníkům bude mít tvar slzy
Rodinám mrtvých horníků přispěje i kraj
I letos se podle nich budou věnovat jednomu ze čtyř rozdružovačů Drewboy na hrubé úpravně a po pěti letech vymění drtič Bredford na třídírně. „Bredford se nahrazuje kompletně včetně konstrukce, je to na celou výluku, začíná se první den a končí poslední v ranní směně,“ vysvětlili Hudzietz a Dorotík. Obnovit je zapotřebí po dvou letech certifikace kolejových vah, tentokrát se to týká těch na 8. a 12. koleji na expeditu.
I většinu neplánovaných prací zastanou dodavatelé. „Od výsypek z přísunových k navážecím pásům na hrubé úpravně, kde jsou proděravěné plechy, přes generální opravu přesypu z linky 253 na 401A i 401B, renovace potrubí, nahrazení opotřebených potahů pásových dopravníků až po opravy pogumování nádrží,“ dodali mechanik a technolog stonavské úpravny uhlí. Její kmenovou údržbu čeká o výluce spousta činností s menší náročností, například na systému čerpadel.