Zlikvidovali poslední kombajnovou stěnu

Stěnový dopravník před vypleněním. Foto OKD

Poslední porub provozovaný na lazecké šachtě s kombajnovou technologií se stal součástí hornické historie. Kolektiv hlavního předáka Ladislava Valíčka z úseku vedoucího Petra Puffera ve stěně 140 808 vytěžil celkem 141 710 tun uhlí, předal ji úseku vybavování a likvidace VaL 4 s vedoucím Jiřím Macháčkem a hlavním předákem Josefem Hnátem, který prováděl do minulého měsíce její výkliz.

Blok 140 808 měl průměrnou mocnost sloje 3 metry, směrnou délku 182 metrů, úklon se v něm pohyboval od -15 po +12 stupňů a porubní fronta měřila 167 metrů. Dobývali ho od loňského listopadu do letošního května s kombajnem SL 300 Eickhoff, sekcemi Fazos 15/33 a 15/37 v počtu 111 kusů, odtěžení jelo na čtyři pásy Belt 1200, napsal měsíčník Horník.

Čtěte také:
Sobotka byl překvapen, že OKD získal Bakala
Expremiér Špidla vypovídal dvě hodiny

V průběhu těžby blok procházel tektonikou s erozivním stropem a byla potřeba trhacích prací. „Likvidace posledního lazeckého porubu v sedlových slojích byla standardní operace, ale s nádechem jisté nostalgie. Vždyť tahle šachta pomalu a jistě končí,“ prohlásil Libor Zielina, materiálový hospodář vybavování a likvidace z ČSA. Chlapům z Macháčkova kmenového úseku v oblasti 40. sloje na rozhraní 8. a 9. kry v lazeckém dobývacím prostoru pomáhali i dodavatelé z CZ Bastav a Carbokovu.

Vypleněné sekce, kombajn a další technologie včetně stěnového dopravníku Rybnik 850 a podporubového dopravníku PZF 08 jsme vyklízeli na povrch. Šly na opravu do mechanických dílen,“ upřesnil Zielina s tím, že likvidace proběhla v řádném termínu a bez pracovních úrazů. Po jejím dokončení se kolektiv Hnáta přestěhoval na šachtu ČSA, kde začal s výklizem stěny 11 2832 vybavené středním POPem 2010, kterou nedávno dokopal kolektiv hlavního předáka Romana Krčmáře z úseku vedeného René Kubankem.

Mohlo by vás zajímat:
VIDEO: Nejlepší podzemní sklápěčka na světě
Služební auto obra Koloděje
Jsme fosilní civilizace. A ještě dlouho jí budeme