Revoluce v lomech: Náklaďáky bez řidičů

Komatsu

Těžební gigant Rio Tinto využívá ve dvou železnorudných dolech v australské těžební oblasti Pilbara 69 vozidel bez řidičů. Operátoři auta řídí z 1200 kilometrů vzdáleného Perthu, napsal server E15.cz.

Rio Tinto je první těžební firmou, která takovou technologii nasadila. Vozy zkouší také další společnosti jako BHP Billiton nebo Fortescue. Rio Tinto chce využitím aut bez řidičů ušetřit náklady a zvýšit bezpečnost provozu. Celá flotila v Pilbaře zvládne v průběhu jednoho měsíce přepravit kolem dvaceti milionů tun rudy. Nasazení dálkově řízených vozů přitom přímo ušetřilo kolem pěti stovek pracovních hodin.

„Flotila autonomních vozů je v průměru o 12 procent výkonnější, a to jen díky tomu, že odpadly potřebné bezpečnostní přestávky pro řidiče a potíže se skládáním směn řidičů,“ řekl výkonný ředitel firmy Rio Tinto Andrew Harding. Podle něj se výrazně zvýšila bezpečnost provozu, protože už nehrozí nehody způsobené vyčerpáním z extrémní námahy, které řidiči bývají vystavováni.

pilbara1

Doly společnosti Rio Tinto na území Pilbara v západní Austrálii

Společnost Rio Tinto plánuje do poloviny příštího roku plně automatizovat také své vlaky a to ihned poté, co australský Úřad železniční bezpečnosti zahrne tuto novou technologii do svých bezpečnostních pokynů.

 

 

 

Mohlo by vás zajímat:
VIDEO: Extrémní golfové hřiště na korbách náklaďáků



Zatím nebyl vložen žádný komentář, buďte první.

Vstup do diskuze