
Severočeská těžební a energetická skupina Seven Energy propaguje v internetové kampani těžbu uhlí. Kampaň využívá slovní hříčky s názvy českých měst.
„Chceme prostřednictvím argumentů a čísel ukázat, že uhlí bude mít i následujících 20 let nezastupitelnou úlohu v české energetice,“ uvedla pro server iHned.cz mluvčí Gabriela Sáričková Benešová. „V současné době kampaň využíváme v komunikaci na sociálních sítích,“ dodala.
Čtěte také:
Uškodí českému průmyslu zpřísnění emisních limitů?
Němci platí za elektřinu rekordní ceny
Seven Energy oslovuje veřejnost, která se zajímá o energetiku. Podle těžební firmy, která spravuje například hnědouhelný lom ČSA, je uhlí jediný domácí zdroj, který je stabilní a dobře regulovatelný.
„Cílem určitě není dehonestovat obnovitelné zdroje, ale spíše poukázat na objektivně nedostatečné přírodní podmínky v České republice a zbořit mýtus, že obnovitelné zdroje mohou ‚táhnout‘ českou přenosovou soustavu,“ vysvětlila Sáričková Benešová. „Dlouhodobým cílem je vrátit diskuzi o energetice na racionální úroveň,“ uzavřela mluvčí.
Seven Energy (dříve Czech Coal) zahrnuje těžební společnosti z Mostecka, elektrárnu ve Chvaleticích na Pardubicku a řadu dalších obslužných společností. Majitelem skupiny je šestý nejbohatší Čech, podnikatel Pavel Tykač.
Mohlo by vás zajímat:
Léčivé koule už patří minulosti
Služební auto obra Koloděje
Jsme fosilní civilizace. A ještě dlouho jí budeme
