Doba čtení:58 s
Ilustrační foto: Imagio.cz

Typický Čech odebírá energie od jednoho dodavatele a má smlouvu na dobu neurčitou. S odkazem na průzkum společnosti E.ON u agentury Ipsos to napsal server Týden.cz.

Až dvě třetiny domácností mají se svým dodavatelem energií uzavřenu smlouvu na dobu neurčitou, zpravidla pak od něj odebírá elektřinu i plyn. Spokojeno je se službami svého dodavatele 75 procent zákazníků. Informace o energetických společnostech zákazníci nejčastěji čerpají z internetu nebo z televize.

Typický Čech je nejen spokojen se stávajícím dodavatelem, ale má také vyjasněné preference směrem k energetickým společnostem. „Pro tuzemské zákazníky je zásadní spolehlivost dodávky a vrácení přeplatků, které jako nejdůležitější faktory označilo více než 70 procent  z nich. Pro více než 50 procent domácností hraje velkou roli také kvalita zákaznického servisu nebo neměnné podmínky u svého dodavatele, tedy zejména stálá cena za dodávku,“ vysvětluje Vladimír Vácha, tiskový mluvčí společnosti E.ON.

Pokud jde o typ odběru, více než polovina domácností odebírá vedle elektřiny také plyn, pouze elektřinu využívá 36 procent účastníků výzkumu. Češi také aktivně přemýšlejí, jak ve své domácnosti šetřit energie, motivuje je k tomu zejména finanční úspora.