Při plánování nových rozfarávek v oblasti 29. a 30. sloje na severní lokalitě stonavské šachty vyvstala potřeba vyšší kapacity pro dopravu materiálu. A s tím i nutnost rekonstruovat překladiště na překopu 4100 na 4. patře.
„Stávající překladiště mělo omezené možnosti,“ upřesnil pro Měsíčník Horník vedoucí výroby dopravy Vladimír Polášek s tím, že výběrové řízení na tuto investiční akci vyhrála dodavatelská firma Slezská důlní díla. A kmenoví zaměstnanci centrální dopravy pod vedením revírníka úseku Petra Bozděcha, jak upozornil, také nezaháleli.
Čtěte také:
OKD zpochybnila nestrannost soudu ve sporu s NWR
Obžalovaní v kauze OKD jsou nevinní
„Dodavatelé postupně vyměnili tři úseky závěsné drážky ZD 24 v celkové délce 224 metrů a propojili je vzájemně tak, aby měli lokomotiváři LZH možnost najíždět přímo nad soupravy s transportovaným materiálem. Současně se nahradily staré potrubní tahy s požární vodou v úseku 140 metrů novými řády Victaulic s průměrem 150 milimetrů,“ informoval vedoucí provozu dopravy.
I za vlastními zaměstnanci zůstal obrovský kus práce. „Především 305 metrů ruční přibírky počvy v délce celého profilu překladiště, zprovoznění veškerých kolejových uzlů a demontáž stometrového odpadního potrubního tahu,“ popisoval Polášek. Rekontstrukce se samozřejmě uskutečňovaly tak, aby na sebe projektově i rozměrově navazovaly potřeby kolejové i závěsné dopravy.
„Původně měla být velká část z toho provedena také dodavatelsky, jako součást celé investiční akce. Nicméně v rámci úspor a také díky zápalu revírníka Bozděcha, jenž svým zápalem strhl ostatní kolegy, jsme to dokázali zvládnout ve vlastní režii,“ nechali se slyšet technici z odboru investic Antonín Míra a Tadeusz Konieczny. Ti s techniky z dopravy rekonstrukci dozorovali, poukazovali na drobné – a obratem odstraňované – nedostatky. Dopraváři si dílo převzali po vybílení a dodání osvětlení.
Mohlo by vás zajímat:
Elektrotahač má spotřebu jako malé město
VIDEO: Sci-fi bagr z Jižní Koreje
Služební auto obra Koloděje