Razicí technika v Servisních službách

Po opravě bude kombajn odeslán zpět na lokalitu ČSA. Foto: OKD

V průměru měsíc práce a okolo dvou stovek směn potřebují opraváři v mechanické dílně č. 31 z lokality Lazy na generálku razicího kombajnu AM 50/132. Od ledna už mají za sebou osm oprav těchto strojů. Ten poslední, podle vedoucího mechanických dílen Henryka Kocura, dokončují pro potřeby čelbových na šachtě ČSA.

Dostali jsme zakázku na opravu kombajnu, který byl původně darkovský a razil tam ještě v únoru loňského roku. Poté jsme ho přebrali na dílně my, zrenovovali a upravili podle potřeb přípravářů z lokality ČSA, včetně instalace plošiny pro manipulaci s TH výztužemi. Takovéto úpravy při stěhování technologie z jedné šachty na druhou nejsou ničím neobvyklým. Každá má svá specifika a vychytávky, na které jsou raziči zvyklí,“ uvedl Kocur.

Čtěte také:
Bakala podal u amerických soudů žalobu na Krúpu
Bývalý velvyslanec USA Schapiro je Bakalovým právníkem

Kolektiv z mechanické dílny vedený předákem Michalem Tekenöšem nyní opravuje stejný razicí kombajn, který dostali do rukou po ukončení provozu na čelbách v oblasti 40. sloje. „Na stavu stroje se nejvíce podepsalo působení slané důlní vody a přibírka kamene, který dokázal obrousit řezné orgány, manipulační stůl, lopatu, části podvozku a otoče,“ pokračuje Kocur. Na pracích se podílejí zámečníci Miroslav Kačmarský, Petr Broda a Ivo Šlachta a hydraulikáři Karel Mikeska s Petrem Klosem, napsal Měsíčník Horník.

Renovaci elektrorozvodů mají na starosti elektrikáři z Darkova pod vedením Miroslava Goje. „Opravy zvládáme v požadovaném termínu i kvalitě,“ podotýká vedoucí lazecké mechanické dílny. Po přejímce je kombajn znovu rozebrán na uzly připravené pro převoz a popuštění do dolu na lokalitě ČSA, kde bude pod vedením mechanika provozu příprav Kamila Pavlíčka instalován pro novou ražbu v 11. kře. „U nás prošel kombajn prakticky generální opravou. Po letech používání razicích kombajnů typů AM 50 a AM 50/132 v revíru jsme už získali dostatečné zkušenosti a schopnosti je opravovat vlastními silami, čímž šetříme nemalé peníze, které bychom museli vynaložit na externí opravy. Kromě tohoto razicího kombajnu v mechanické dílně č. 31 v současné době opravujeme uzly a podvozky pro další razicí kombajny i čelbové nakladače,“ uzavírá Kocur.

Mohlo by vás zajímat:
Motor, ze kterého jde strach
Revoluce v lomech: Náklaďáky bez řidičů
VIDEO: Extrémní golfové hřiště na korbách náklaďáků