Caterpillar vymýšlí bagry budoucnosti

Koncept damperu 777X. Foto: Stavební technika

Na jaké bagry se můžeme těšit za pár desítek let? Jedním z hlavních úkolů designérů americké firmy Caterpillar, je vymyslet produktivnější stroje, které vyžadují nižší náklady. Na svých webových stránkách to napsal časopis Stavební technika.

„Stroj Cat musí být uzpůsoben tak, aby v něm budoucí obsluha aktivně chtěla strávit osm až deset hodin denně. Zkrátka to pro ni musí být zážitek, který si bude užívat,“ uvedl manažer skupiny průmyslového designu Caterpillar Gary Bryant.

Činnost jeho skupiny se nevztahuje jen na jednoduché vytváření konceptů nových verzí stávajících strojů. Sahá mnohem dále. „V zásadě musíme vytvářet koncepty, o kterých víme, že je lze vyrobit. Přitom se díváme o dvě generace strojů dopředu, což představuje asi 18 let. Z tohoto důvodu je klíčové, aby vše, co vyrobíme, bylo i skutečně funkční,“ uvedl Bryant.

Čtěte také:
Revoluce v lomech: Náklaďáky bez řidičů
VIDEO: Extrémní golfové hřiště na korbách náklaďáků

Práce na stávajících modelech zabírá skupině asi 85 procent jejího času a 15 procent je věnováno myšlenkám do budoucna. Právě futuristické designové návrhy získávají zvláštní pozornost. Avšak na principech a zásadách skupiny se při tvorbě konceptů, jako je například i dampr 777X, nic nemění.

„Bezpečnost, kvalita a produktivita jsou stále na prvním místě. Proto náš koncept 777X spojuje vysokou užitečnou nosnost s nadměrnými koly pro zajištění stability při vyšších rychlostech na nerovném terénu. Řídicí informace lze přenášet přes satelit, takže budeme moci obsluhovat stroje způsobem, který překračuje hranice lidské představivosti,“ vysvětlil Bryant.

Jak postupujeme čím dál více vpřed, „mění se rozhraní lidé/stroje. Dálkové ovládání by nám mohlo umožnit obsluhovat více strojů současně. Kdoví, možná že v budoucnu nebudeme přemísťovat zeminu mechanickou lopatou, ale například pomocí zvukových vln. V současné době to ještě samozřejmě není možné, ale zažité metody se budou měnit,“ nechal nahlédnout do budoucnosti designér.

Mohlo by vás zajímat:
Motor, ze kterého jde strach
Extrémní bagr, ve kterém si nabijete mobil
Caterpillaru prudce klesl zisk i tržby



Zatím nebyl vložen žádný komentář, buďte první.

Vstup do diskuze