Doba čtení:1 m, 23 s
Drezíny typu MUV 69 se začaly vyrábět v roce 1969 v podniku Mechanizace traťového hospodářství a brzy se staly populárními a velmi využívanými na českých tratích. Foto: Sev.en Energy

Jasně žlutou barvou zářila drezína MUV 69.1 po generální opravě na konci března. V dílnách údržby ŽKV zdejší zaměstnanci stroj tohoto typu neopravovali poprvé, jedná se o jednu z posledních generálek těchto drezín, které využívá kolejová doprava společnosti Sev.en Inntech.

Do konce letošního roku bychom měli opravit ještě jednu drezínu, kromě toho pracujeme i na generálce lokomotivy typu 709.5, používané nejčastěji při přepravě uhlí do Elektrárny Počerady,“ připomněl Antonín Karl, vedoucí úseku údržby pomocné mechanizace, autodopravy a železničních kolejových vozidel.

Na sokoly v elektrárně dohlédne webkamera

Drezíny typu MUV 69 se začaly vyrábět v roce 1969 v podniku Mechanizace traťového hospodářství a brzy se staly populárními a velmi využívanými na českých tratích. Do začátku devadesátých let se jich vyrobilo kolem tisíce kusů. Po kolejích v těžebních společnostech se podobných drezín pohybuje jedenáct. V dílnách ŽKV se jejich generálními opravami zabývají od roku 2013, protože žádná firma v okolí je nezajišťuje. V současné době již mají prakticky všechny stroje generálku za sebou.

Pokračujeme i v opravách železničních souprav na převoz popílku. Každoročně jsme opravovali jednu, od loňska opravujeme dvě dvanáctivozové soupravy za rok, což souvisí i s plánovaným přerušením kolejového spojení mezi těžebními společnostmi, abychom předešli komplikacím s jejich převozem na  místo určení,“ doplnil vedoucí. Kromě oprav mechanických částí se do vozů na přepravu popílku instalují speciálně chemicky ošetřené plastové desky, aby převážený materiál v zimě nenamrzal a lépe se s ním manipulovalo.

Close

Generic selectors
Pouze přesná schoda
Hledat v titulcích
Hledat v obsahu
Post Type Selectors
Hledat pouze v kategorii
Energetická bezpečnost
Komentáře
Rozhovor
Videa
Z domova
Zajímavosti
Ze světa