Uhelný velkostroj KU300/K107 se stal prvním rypadlem ve Vršanské uhelné, které má odolnější dopravní pásmo Raptor. Po dobrých zkušenostech z jiných částí těžební technologie ho na velkostroj nasadili zaměstnanci Servisu dopravního pásma během čtvrtletní revize.
„Jedná se o standardní gumový pás, vyráběný v Matadoru, který má navíc takzvanou protiprůrazovou vložku,“ vysvětlil Michal Janata, technolog Servisu dopravního pásma Vršanské uhelné. Kromě toho, že je tento typ pásů odolnější proti protržení, má také delší životnost. Ve Vršanské uhelné už s ním mají zkušenosti, osvědčil se na skrývkovém rypadle KU800/K84, používá se i na zakladači ZP6600/Z86 a na jedné z linek dálkové pásové dopravy. „Ohromnou výhodou je, že se speciální vložka může využít na pásech pro skrývkovou i uhelnou technologii, které mají rozdílnou šířku. Naši zaměstnanci nepotřebují žádné speciální školení ani vybavení, spoje se na pásech dělají obvyklým způsobem a trvají stejně dlouho,“ připomněl Janata.
Čtěte také:
Telátka z výsypky pomůže pojmenovat veřejnost
Házenkářky musely na šachtu
Při nasazování Raptoru na velkostroj si zaměstnanci Servisu dopravního pásma mohou všechno potřebné připravit v dílně a na velkostroji už pás pouze spojí. Na velkostroj KU300/K107 se během čtvrtletní revize nasadilo třicet metrů speciálního pásma. V ostrém provozu se nyní vyzkouší, zda vlastnosti Raptoru vyhovují i uhelné technologii. Při další odstávce stroje se vyhodnotí opotřebení, a pokud se Raptor osvědčí, mohl by se vbudoucnu objevit i na ostatních uhelných rypadlech.
Mohlo by vás zajímat:
VIDEO: Čínský titán na 16 kolech
Běloruský gigant BelAZ 75710
„BIG MUSKIE“ – největší chodící bagr