Když se netěží, nastupují dopraváři

Když horníci zrovna netěží, nastupují dopraváři. Ilustrační foto: OKD

Roční prohlídku na těžním stroji číslo 4 na Severu nám udělala dodavatelská firma INCO Engineering. Její odborníci vyměnili i odtlačné lanovnice těžních lan včetně nasazení nového, kvalitnějšího typu obložení značky Modar. Tímto typem nahradili původní obložení, takzvané výseky z pásových potahů,“ informoval vedoucí provozu důlní dopravy Vladimír Polášek.

Čtěte také:
Část zaměstnanců OKD dostane mzdu později
Kvůli insolvenci OKD může hrozit arbitráž

V plnicí stanici skipu na čtvrtém patře pokračovali polští dodavatelé z firmy Kopex ve výměnách otěrových plechů v odměrných zásobnících č. 3 a č. 4. Podobné práce zastali i dodavatelé z firmy SDD ve výsypném zásobníku č. 2 na třídírně. „Samozřejmě jsme si v harmonogramu našli prostor i pro kmenové údržbáře výdušné jámy. Ti například s předákem Milanem Klusem vyměnili na TZ číslo 3 signální lanko,“ uvedl Polášek.

Vzhledem k tomu, že svislá doprava neslouží jen vytěženým tunám z dolu, věnovali se chlapi z jeho provozu i TZ č. 6 a č. 2 sloužícím k fárání horníků a popouštění materiálu. „Pod vedením předáka Václava Dobeše vyměnili vyrovnávací lana o průměru 37,5 mm na šestce na Jihu, kterým dopravujeme nadrozměrná břemena pro obě lokality. Parta vedená Lumírem Kolarzem měnila těžní lana o průměru 56 mm na dvojce na Severu. Ta jako jediná na lokalitě má sjízdnost až na sedmé náraží,“ upřesnil Polášek.

V horizontální dopravě navázali na rampě akumulačního zásobníku č. 1 na jarní rekonstrukci pojezdu s bočními rolkami. Tentokrát vyměnili kolejovou osmičku. „Je to upravená kolej, na níž se projíždějícím velkoprostorovým vozům pohybujícím se po bočních rolkách otevírají jednostranně jejich dna. Po vysypání těživa do zásobníku a uzavření dna se vozy vracejí zpět už na klasické koleje,“ vysvětlil Polášek a přiblížil, jak se museli při tak náročných operacích poprat se snižujícím se stavem zaměstnanců: „Jednoduše, starou osmičku demontovali chlapi z centrální dopravy, novou namontovali ti ze svislé dopravy. Není to sice až tak standardní způsob, ale když se chce, všechno jde!

Kromě zmíněného objemu prací a běžných činností, od dopravy mužstva a materiálu až po čištění kolejí a čerpání důlních vod, věnovali dopraváři čas i pravidelným prohlídkám TZ, úpravám na ohlubni či opravám dopravních nádob. „Všechno jsme směřovali tak, abychom mohli 7. července v ranní směně konstatovat hotovo, což se nám povedlo,“ doplnil vedoucí provozu.

Mohlo by vás zajímat:
Na výsypce dnes přistávají letadla
Dříve měsíční krajina, dnes poklad přírody
Z dolu ve Virginii udělali golfové hřiště